Hashtagi mogą pomóc lub zaszkodzić Twojej firmie w ogromnym stopniu. Zapoznaj się z tymi sześcioma błędami w mediach społecznościowych, aby uniknąć popełniania tych samych błędów w przyszłości.

Używanie hashtagów to pewny sposób na przyciągnięcie uwagi na platformach mediów społecznościowych, takich jak Twitter czy Instagram. Jednak nie każda uwaga jest dobrą uwagą! Jedna źle postawiona litera - wraz z brakiem spacji i interpunkcji - może skutkować żenującymi błędami, których Twoi klienci szybko nie zapomną. Jeśli korporacyjne giganty i znane osobistości mogą popełniać tak zabawne błędy, to małe startupy i firmy e-commerce również nie są bezpieczne! Sprawdź te sześć hashtagowych haczyków, aby dowiedzieć się, jakich błędów unikać!

 

1: JASNOŚĆ JEST WSZYSTKIM

W 2012 roku McDonald's postanowił rozpocząć kampanię w mediach społecznościowych, aby uczynić swój łańcuch dostaw bardziej przejrzystym. Próbując rozwiać krążące plotki, firma fast-food chciała zbliżyć swoich klientów do ich jedzenia. Na Twitterze pojawiły się hashtagi #meetthefarmers i #McDstories, które miały rozpalić dyskusję. Pierwszy hashtag poszedł w dół traktować, ale drugi backfired ... mocno. Złośliwi klienci przenieśli się na Twittera, aby opisać swoje własne #McDstories - szczególnie te, kiedy zachorowali od jedzenia!

Ten błąd mediów społecznościowych jest doskonałym przykładem negatywnego wpływu niejednoznacznych hashtagów! Zadbaj o to, aby nie dopuścić do tego, aby trolle wyłaniały się spod mostów.

 

2: WYTYCZ WŁASNĄ ŚCIEŻKĘ

Brytyjska firma meblowa Habitat została przyłapana na używaniu zupełnie niepowiązanych hashtagów w walce o uwagę. Ich hashtagi z wyboru powinny były prawdopodobnie spaść gdzieś w pobliżu #comfort, #relax, lub #destress. Zamiast tego, firma opublikowała tweety z trendami takimi jak #KOBE i #TRUEBLOOD. Nie trzeba było długo czekać, aby jej zwolennicy zaczęli ich wyzywać za takie bezczelne posunięcie.

Wniosek z tego? Używaj hashtagów, które są bezpośrednio związane z Twoją firmą i treścią! Tagowanie niepowiązanych terminów - modnych lub nie - wygląda na leniwe i podstępne. Działaj uczciwie, aby zasłużyć na szacunek swojej bazy klientów.

 

 

3: PYTANIA I ODPOWIEDZI: TYLKO WTEDY, GDY NIE MASZ NIC DO UKRYCIA

Moralne i etyczne firmy mogą z radością prowadzić Q&A w mediach społecznościowych, używając hashtagów na Twitterze i Instagramie. Jeśli jednak masz szkielety w szafie, spodziewaj się, że zostaną one obnażone. Właśnie to przydarzyło się amerykańskiemu bankowi inwestycyjnemu JPMorgan Chase. Instytucja finansowa próbowała zdobyć trochę punktów od swoich zwolenników za pomocą hashtagu #AskJPM. Jednak ich zespół social media pomyślał, że byłby to świetny pomysł, podczas gdy JPMorgan był w środku dochodzenia rządowego. Twitterati uwolnił ich oburzenie, a hashtag został wyciągnięty zaledwie sześć godzin po jego uruchomieniu.

Małe startupy i firmy e-commerce nie mają się o co martwić. Prowadzenie Q&A w mediach społecznościowych może być świetnym sposobem na otwarcie się na swoich klientów i zdobycie ich zaufania. Morał z tej historii jest taki: Działaj z uczciwością!

 

4: KIEDY SŁOWA SIĘ ZDERZAJĄ

Hashtagi nie posiadają odstępów między słowami. Brak odstępu nie jest problemem w krótszych tagach, ale może powodować całkowite zakłopotanie, gdy używane są dłuższe frazy. Przekonała się o tym na własnej skórze gwiazda brytyjskiego Got Talentu - Susan Boyle. Próbując wypromować swój nowy album, postanowiła zrobić imprezę inauguracyjną. Aby upewnić się, że impreza odbędzie się w świetle reflektorów, uruchomiła hashtag #susanalbumparty. Czy trzeba mówić więcej?

Z tego błędu można wyciągnąć wiele wniosków. Proofread wszystko, od postów na blogu do hashtagów!

 

5: SPRAWDŹ, ZANIM NAPISZESZ POST

Warburtons wysłał swoich klientów polujących na hashtagi w dziwną, Instagramową króliczą norę. Brytyjska firma piekarnicza zachęciła klientów do używania hashtagu #CrumpetCreations, aby pokazać, jak lubią jeść swoje crumpets (małe, pikantne ciastko). Nie wiedzieli oni, że hashtag ten był już używany przez społeczność znaną jako Furries. Grupa ta przebiera się od stóp do głów za antropomorfizowane zwierzęta, często angażując się w akty intymne. Nie trzeba dodawać, że wielu klientów Warburton doświadczyło chwili dezorientacji na platformie mediów społecznościowych.

Sprawdź hashtag, którego zamierzasz użyć, zanim napiszesz post. To zajmuje dwie sekundy, a może oszczędzić Ci poważnego zakłopotania.

 

 

6: TIMING MA ZNACZENIE

Timing może zrobić lub złamać kampanię hashtag. Qantas przekonał się o tym na własnej skórze. Australijskie linie lotnicze wprowadziły hashtag #QantasLuxury jako część konkursu promocyjnego. Użytkownicy Twittera zostali poinstruowani, aby używać hashtagu opisując swoje najlepsze doświadczenia z linią lotniczą. Wszystko jednak szybko się posypało. Na dzień przed rozpoczęciem konkursu, Qantas uziemił całą flotę w związku ze sporem płacowym z pracownikami. Mimo to kampania na Twitterze została uruchomiona. Członkowie opinii publicznej i pracownicy linii lotniczych używali hashtaga, aby dać upust swoim emocjom na platformie.

Wynika z tego kluczowa lekcja. Bądź w stałym kontakcie ze swoim zespołem ds. mediów społecznościowych! Opublikowanie niewłaściwej rzeczy w niewłaściwym czasie może spowodować poważne reakcje! Nie musi to być związane z działaniami Twojej firmy. Zwracaj uwagę na bieżące wydarzenia i staraj się unikać publikowania czegokolwiek, co mogłoby wywołać negatywne reakcje emocjonalne.

 

NIE PADAJ OFIARĄ NIEUDANYCH HASHTAGÓW

Publikowanie w mediach społecznościowych jako firma może wywołać silną reakcję w najlepszych czasach, więc upewnij się, że optymalizujesz swoje hashtagi, aby reprezentowały to, kim jesteś jako firma i za czym się opowiadasz. Jeśli jesteś uczciwy i masz dobre intencje, wszelkie błędy, które napotkasz, zostaną szybko rozwiązane.