Skróty sprawiają, że posty w mediach społecznościowych, reklamy i e-maile są o wiele łatwiejsze do przyswojenia. Dodatkowo sprawiają, że Twoja komunikacja jest bardziej przyziemna i swobodna.

Technologia pozwoliła ludziom na natychmiastową komunikację, bez względu na to, gdzie jesteśmy na Ziemi. Nowe narzędzia sprawiły, że podróż listu pisanego z Anglii do Australii to tylko kliknięcie przycisku. Ale stale rozwijająca się technologia nie tylko zmieniła sposób, w jaki wysyłamy wiadomości; zmieniła również sposób, w jaki je piszemy.

Jakby natychmiastowe przesyłanie wiadomości nie było wystarczające, zaczęliśmy również skracać nasze komunikaty, aby uczynić je łatwiejszymi i szybszymi do odczytania. Oczywiście, puryści językowi mają wiele do powiedzenia na temat tego pozornego aktu bluźnierstwa, ale z pewnością zrewolucjonizował on świat mediów społecznościowych, poczty elektronicznej i reklamy.

Podobnie jak akronimy, skracanie słów ułatwia klientom skanowanie tekstu i szybkie zrozumienie przekazu. To również dodaje przyjazny, nieformalny, a nawet komiczny krawędzi podczas komunikowania się z docelowych odbiorców.

Sprawdź poniżej dziesięć najczęściej używanych skrótów tekstowych i używaj ich oszczędnie w swojej komunikacji B2C. Twoi odbiorcy z pewnością docenią ich zabawną naturę i luźny ton.

 

1. THX: DZIĘKI

Ten skrót pojawia się wszędzie w mediach społecznościowych i osobistych wiadomościach tekstowych. Nie ucina on wielu znaków, ale i tak oszczędza czas. Twoi klienci będą bardzo dobrze zaznajomieni z tym skrótem, tak bardzo, że ich autokorekta prawdopodobnie zmusi ich do wpisania go w tym momencie. Użyj go na końcu przypadkowych postów w mediach społecznościowych, aby podziękować swoim odbiorcom za ich uwagę lub jako odpowiedź na komplementy, które Twoje posty otrzymują w komentarzach.

 

2. TBH: TO BE HONEST

Prosty sposób na pokazanie przejrzystości i otwartości podczas dzielenia się opinią. Poziom nieformalności doda również lekkiego tonu do Twojej komunikacji i najprawdopodobniej sprawi, że niektórzy czytelnicy się uśmiechną. Możesz również użyć TBH po drobnym błędzie, aby rozśmieszyć sytuację. Wysłałeś maila przez pomyłkę? Użyj TBH. Być może Twoja strona internetowa padła poprzedniego dnia i chcesz poinformować o tym swoich klientów. Użyj TBH.

 

 

3. YOLO: ŻYJESZ TYLKO RAZ

Czasami dryfujemy przez życie tak, jakbyśmy w pewnym momencie mieli drugą szansę. YOLO służy jako szybkie i skrócone przypomnienie, że tak nie jest! Podobnie jak "carpe diem", YOLO wzywa ludzi do maksymalnego wykorzystania chwili obecnej. Skrót ten stanowi potężny gest podczas kampanii reklamowych w mediach społecznościowych, szczególnie w podpisach lub na ulotkach. YOLO będzie zachęcać swoich odbiorców do jak najlepszego wykorzystania oferowanej przez Ciebie oferty. Kolejna szansa może się nie powtórzyć!

 

4. IRL: W PRAWDZIWYM ŻYCIU

Nie możemy zaprzeczyć, że spędzamy znaczną część naszego życia zanurzeni w wirtualnym świecie: wymiarze memów, GIF-ów, tablic dyskusyjnych i bezpośrednich wiadomości. Czytając treści online, klienci mogą automatycznie zakładać, że odnosimy się do tego cybernetycznego wszechświata. Wrzuć IRL do maila lub postu, kiedy odnosisz się do wydarzeń w świecie rzeczywistym. IRL to także żart z ilości czasu, jaki spędzamy w sieci. Używaj tego skrótu w odniesieniu do wydarzeń, spotkań i fizycznych lokalizacji sklepów.

 

5. IMO: IN MY OPINION

IMO staje się skrótem z wyboru, gdy przekazujesz swój punkt widzenia na jakiś temat. Jest on szczególnie przydatny, gdy piszesz nieformalne recenzje produktów lub opinie na swojego bloga.

 

6. FWIW: DLA TEGO, CO JEST WARTE

FWIW to kolejny nieformalny sposób na podzielenie się opinią, ale tym razem bardziej jako uwaga poboczna, a nie główny temat wiadomości lub postu. Użyj FWIW, aby dodać drobny punkt na końcu opisu produktu lub jako lekki sposób na zakończenie wiadomości e-mail lub postu w mediach społecznościowych.

 

7. DM: WIADOMOŚĆ BEZPOŚREDNIA

Wiadomości bezpośrednie pomagają firmom pozostać w kontakcie z klientami. Pozwala także ich zwolennikom na dotarcie do nich z pytaniami o produkty. Facebook ceni bezpośrednie wiadomości tak bardzo, że będzie nawet niech klienci wiedzą, jak długo to zwykle trwa, aby odpowiedzieć. Niech Twoi zwolennicy wiedzą, że powinni czuć się swobodnie, aby wślizgnąć się do DMs, gdy mają pytanie.

 

8. BTW: PRZY OKAZJI

BTW zapowiada, że zamierzasz przekazać coś z dala od głównego tematu postu lub wiadomości, coś w rodzaju komentarza pobocznego. Możesz wstawić BTW do swojego tekstu wszędzie tam, gdzie zwykle umieszcza się przysłówek. Używaj go na końcu nieformalnych maili lub postów na Instagramie, aby poinformować o produkcie lub dodać dodatkowy, ale mniej ważny fragment informacji.

 

9. B4N: BYE FOR NOW

Najczęściej zobaczysz B4N podczas wysyłania wiadomości do swoich znajomych. Być może właśnie dotarli na spotkanie lub mają zamiar iść do łóżka. Wydaje się to osobiste, prawda? Użyj go, gdy próbujesz nadać swojej publiczności przyjazny, nieformalny i niezwykle swobodny ton. Umieść B4N na końcu biuletynów lub aktualizacji o nowych produktach lub ofertach.

 

10. TTYL: DO USŁYSZENIA PÓŹNIEJ

Kolejny przyjazny i luźny sposób na wylogowanie się. TTYL mówi Twoim odbiorcom, że rozmowa jeszcze się nie skończyła, że wkrótce wrócisz, aby ponownie poinformować ich o ofertach i produktach. Możesz również użyć TTYL w komunikacji DM, aby pozostawić rozmowę otwartą i dać do zrozumienia, że jesteś gotowy, aby usłyszeć więcej ich pytań i opinii.

 

Te 10 skrótów to tylko skrawek całego świata pomocnego cyfrowego slangu: Usprawnij komunikację, zyskaj przyjazną reputację i zachowaj nowoczesność dla swojej marki B2C dzięki jeszcze większej liczbie odpowiednich skrótów. B4N!