Czytaj dalej, aby poznać dziewięć niezbędnych narzędzi, bez których twórcy treści nie powinni się obyć. Nie tylko pomogą Ci one znaleźć modne tematy i słowa kluczowe, ale także sprawią, że czytelnicy będą wracać po więcej.
Jako autor treści, redaktor lub marketingowiec, w końcu będziesz musiał stawić czoła nowym wyzwaniom; takim, które przewyższają umiejętności pisarskie lub wiedzę na dany temat. Jednym z najczęstszych wyzwań jest tworzenie treści, które czytelnicy uznają za interesujące.
Koncepcja trendów tematycznych i słów kluczowych jest nieoceniona dla każdego, kto zajmuje się tworzeniem treści, ponieważ pozwala zorientować się, czym czytelnicy są naprawdę zainteresowani - w czasie rzeczywistym. Jednakże, nie zawsze jest to proste, aby wiedzieć, gdzie szukać trendów, lub, co ważniejsze, jak przewidzieć trendy zanim się pojawią.
W tym artykule przedstawimy serię niezbędnych narzędzi, z których wszystkie mają jeden prosty cel - pomóc Ci znaleźć modne tematy i słowa kluczowe, które będą generować ruch na stronie. Połączenie tych tematów z właściwym tytułem i odpowiednimi słowami kluczowymi to pewny sposób na zdobycie większej liczby kliknięć.
Google Trends jest wysoce konfigurowalnym narzędziem wyszukiwania oferującym wyszukiwanie trendów w oparciu o kraje, jak również wyszukiwanie trendów w oparciu o tematy. Biorąc pod uwagę, że trendy te oparte są na wyszukiwaniach Google, można śmiało powiedzieć, że są one całkiem istotne!
Możesz użyć tego narzędzia do znalezienia najczęściej wyszukiwanych, trendowych tematów i słów kluczowych - w tym tych na YouTube. Jest to najbardziej wszechstronne i proste rozwiązanie do odkrywania trendów.
Innym korzystnym aspektem Google Trends są "powiązane zapytania" i "trendy wyszukiwania w czasie rzeczywistym". Te ostatnie dostarczają danych na temat modnych tematów i słów kluczowych w ciągu ostatnich 24 godzin; tak więc, pod warunkiem, że potrafisz generować treści wystarczająco szybko, jest to doskonały sposób na "pokonanie algorytmu" i znalezienie się w pierwszej dziesiątce rankingu. W przypadku większości zleceń pisarze nie muszą szukać dalej niż w Google Trends.
Googlowanie istotnych informacji staje się coraz trudniejsze, z prawie każdym tematem zapchanym treścią, lub co gorsza - reklamami. Reddit oferuje szybkie i eleganckie rozwiązanie w poszukiwaniu znaczących trendów i słów kluczowych. W końcu nie na darmo nazywają go pierwszą stroną internetu.
Prosta koncepcja forum Reddit niewątpliwie przeszła długą drogę. Już samo wejście na stronę główną daje ci dobry wgląd w to, co jest aktualnie popularne, na podstawie tego, co otrzymuje najwięcej głosów. Jeśli jednak zagłębisz się nieco bardziej, znajdziesz Trending Reddits, podreddit, który pokaże Ci najpopularniejsze Reddity i ich metrykę.
Nie zapomnij również śledzić podredditów związanych z Twoją branżą. Jeśli widzisz te same pytania lub tematy pojawiające się raz po raz, wykorzystaj je do tworzenia angażujących i poszukiwanych treści. W przeciwnym razie, Reddit jest fantastycznym źródłem treści wirusowych, a kto nie uwielbia śmiać się z tego samego filmu lub zdjęcia w kółko?
Podobnie jak Facebook, Twitter nie wymaga zbyt wielu wstępów. Jest to świetne narzędzie, aby zobaczyć, co jest aktualnie trendy, zwłaszcza jeśli grupa docelowa jest aktywna i tweetuje. A kiedy połączyć te tweety z zakładki hashtag do wyszukiwania konkretnych tematów, trendów treści jest tylko kliknięcie.
Oprócz oczywistych zakładek trendów, warto również spędzić pięć minut przewijając swój kanał Twitter i patrząc na najlepsze odpowiedzi i retweets istotne dla Twojej branży. Szybko zauważysz wspólne tematy, a to świetny sposób, aby wyprzedzić krzywą. Kto powiedział, że nie możesz być tym, który wyznacza trendy?
Ludzie mają tendencję do posiadania relacji miłość-nienawiść z Buzzfeed, ale bez względu na twoje poglądy, strona udowodniła, że trendowanie treści jest skuteczne. Buzzfeed jest przepełniony quizami, filmami, wiadomościami o gwiazdach i nie tylko. Podczas gdy wiadomości popkulturowe nie zawsze są istotne, istnieje pewna wartość dodana w przeglądaniu artykułów, które osiągają najlepsze wyniki.
Buzzfeed opanował do perfekcji sztukę formatowania i czytelności. Poświęć kilka minut na przeczytanie któregokolwiek z ich artykułów, a szybko zauważysz, jak wykorzystują filmy, zdjęcia i informacje z serwisów informacyjnych, aby dodać autorytet do swoich treści. Dla pisarzy jest to cenna lekcja, jak angażować czytelników za pomocą treści typu lista.
Koncepcja trendów tematycznych i słów kluczowych jest nieoceniona dla każdego, kto zajmuje się tworzeniem treści, ponieważ pozwala zorientować się, czym tak naprawdę interesują się czytelnicy - w czasie rzeczywistym.
Exploding Topics pomaga odkryć "szybko rozwijające się tematy, zanim wystartują". Zapomnij o chwytliwych tytułach i wirusowych filmach TikTok, Exploding Topics prezentuje trendy słów kluczowych w kategoriach takich jak uroda, zdrowie, gry, sport, technologia i podróże - wszystko w prostym, przejrzystym formacie.
A jeśli Twoi czytelnicy są zainteresowani konkretnym tematem, wypróbuj funkcję wyszukiwania, aby sprawdzić, jak bardzo jest on popularny. Exploding Topics prezentuje dane dotyczące liczby wyszukiwań i wzrostu z pięciu lat. Dostarczają również pokrewne tematy o równym poziomie zainteresowania, więc spędzając tylko kilka minut na eksploracji strony, na pewno zwrócisz uwagę na tematy generujące ruch.
Będziesz musiał mieć ogólne pojęcie o temacie, którym jesteś zainteresowany, ale Answer the Public jest fantastycznym narzędziem do dostrajania intencji czytelnika. To, co robi, to pobieranie najczęściej zadawanych pytań bezpośrednio z Google. Następnie, po wpisaniu interesujących Cię słów kluczowych, otrzymujesz dziesiątki zapytań związanych z tym tematem.
Co najlepsze, Answer the Public wizualizuje pytania, zapewniając kolorowy ranking, podczas gdy ich system alertów informuje Cię o zmianach w intencjach czytelników. Narzędzie działa najlepiej z 1-2 słowami kluczowymi, ale jeśli tylko wiesz, od czego zacząć, możesz szybko wygenerować treści, których czytelnicy aktywnie poszukują.
Jako część Google Books, Google zdigitalizowało dużą ilość światowej literatury. Powstało z tego zabawne narzędzie o nazwie Ngram Viewer, które pozwala na przeszukiwanie tej literatury w celu sprawdzenia, jak pewne słowa lub frazy zmieniały się w czasie. Aby nauczyć się bardziej zaawansowanych zastosowań Ngram Viewer, sprawdź ich stronę informacyjną.
Ngram Viewer nie jest całkowicie odpowiedni jako narzędzie do sprawdzania trendów, ale jest tak zabawny i wnikliwy, że musieliśmy go włączyć. Jeśli Google Ngram okaże się nieocenionym narzędziem dla Twojej branży, spróbuj połączyć go z Google Scholar. Korzystanie z obu narzędzi razem jest doskonałym sposobem, aby zobaczyć, które terminy specyficzne dla danej dziedziny są istotne.
Quora jest jedną z tych stron, o których wszyscy wiedzą, ale których tak naprawdę nie używają. Ale dla twórców treści, jest to kopalnia złota trendów tematów i słów kluczowych. Wybierz tematy, które Cię interesują i kilka "Przestrzeni", abyś mógł zacząć. Następnie wystarczy przejrzeć zakładkę "Answers". Pamiętaj, że wszystkie tematy tutaj są pytaniami od potencjalnych czytelników, więc każde zapytanie jest doskonałym kandydatem do długich blogów.
Jedną z najważniejszych korzyści jest to, że im bardziej ugruntujesz swoją pozycję na Quorze, tym większe prawdopodobieństwo, że będziesz otrzymywać prośby o odpowiedź. Poświęć czas, aby pomóc innym z Twojej wiedzy na dany temat, a oni dosłownie będą wysyłać Ci pomysły na treści za każdym razem, gdy poproszą o odpowiedź.
Quora może nie być tak korzystna od samego początku w porównaniu do innych narzędzi z naszej listy, ale przy niewielkiej inwestycji czasu, jest fantastyczna do generowania stałego strumienia trendów i słów kluczowych do pisania o.
Koncepcja Hubspot Blog Topic Generator jest podobny do tego z Answer the Public- będziesz potrzebował kilku słów kluczowych, aby rozpocząć, ale to wszechstronne narzędzie robi resztę. Wprowadź do pięciu rzeczowników, a Generator Tematów Blogowych zasugeruje pięć pomysłów na treść.
Na przykład, wpisanie "Playstation 5", "Spiderman" i "Spaghetti" zwróciło możliwe pomysły na blog, w tym:
Chociaż nie jesteśmy do końca pewni, czy kiedykolwiek będzie następna wielka rzecz w spaghetti, masz pomysł. Hubspot Blog Topic Generator nie wyciągnąć tematy bezpośrednio z Google, jak niektóre z innych narzędzi na naszej liście, ale nadal jest przydatny do zwalczania braku inspiracji. I, nigdy nie wiadomo, jedna z ich sugestii może być następnym wielkim tematem trendu.
Oto dziewięć narzędzi, których może użyć każdy twórca treści, aby pomóc w generowaniu treści wartych kliknięcia. Znajdź te, które najlepiej pasują do Twojej branży i potrzeb, poznaj ich funkcjonalność, a treści powinny same o siebie zadbać!