Czytaj dalej, aby poznać dziewięć niezbędnych narzędzi, bez których twórcy treści nie powinni się obyć. Nie tylko pomogą Ci one znaleźć modne tematy i słowa kluczowe, ale także sprawią, że czytelnicy będą wracać po więcej.  

Jako autor treści, redaktor lub marketingowiec, w końcu będziesz musiał stawić czoła nowym wyzwaniom; takim, które przewyższają umiejętności pisarskie lub wiedzę na dany temat. Jednym z najczęstszych wyzwań jest tworzenie treści, które czytelnicy uznają za interesujące.

Koncepcja trendów tematycznych i słów kluczowych jest nieoceniona dla każdego, kto zajmuje się tworzeniem treści, ponieważ pozwala zorientować się, czym czytelnicy są naprawdę zainteresowani - w czasie rzeczywistym. Jednakże, nie zawsze jest to proste, aby wiedzieć, gdzie szukać trendów, lub, co ważniejsze, jak przewidzieć trendy zanim się pojawią.

W tym artykule przedstawimy serię niezbędnych narzędzi, z których wszystkie mają jeden prosty cel - pomóc Ci znaleźć modne tematy i słowa kluczowe, które będą generować ruch na stronie. Połączenie tych tematów z właściwym tytułem i odpowiednimi słowami kluczowymi to pewny sposób na zdobycie większej liczby kliknięć.

 

1. TRENDY GOOGLE

Google Trends jest wysoce konfigurowalnym narzędziem wyszukiwania oferującym wyszukiwanie trendów w oparciu o kraje, jak również wyszukiwanie trendów w oparciu o tematy. Biorąc pod uwagę, że trendy te oparte są na wyszukiwaniach Google, można śmiało powiedzieć, że są one całkiem istotne!

Możesz użyć tego narzędzia do znalezienia najczęściej wyszukiwanych, trendowych tematów i słów kluczowych - w tym tych na YouTube. Jest to najbardziej wszechstronne i proste rozwiązanie do odkrywania trendów.

Innym korzystnym aspektem Google Trends są "powiązane zapytania" i "trendy wyszukiwania w czasie rzeczywistym". Te ostatnie dostarczają danych na temat modnych tematów i słów kluczowych w ciągu ostatnich 24 godzin; tak więc, pod warunkiem, że potrafisz generować treści wystarczająco szybko, jest to doskonały sposób na "pokonanie algorytmu" i znalezienie się w pierwszej dziesiątce rankingu. W przypadku większości zleceń pisarze nie muszą szukać dalej niż w Google Trends.

 

2. MODNE REDDITY

Googlowanie istotnych informacji staje się coraz trudniejsze, z prawie każdym tematem zapchanym treścią, lub co gorsza - reklamami. Reddit oferuje szybkie i eleganckie rozwiązanie w poszukiwaniu znaczących trendów i słów kluczowych. W końcu nie na darmo nazywają go pierwszą stroną internetu.

Prosta koncepcja forum Reddit niewątpliwie przeszła długą drogę. Już samo wejście na stronę główną daje ci dobry wgląd w to, co jest aktualnie popularne, na podstawie tego, co otrzymuje najwięcej głosów. Jeśli jednak zagłębisz się nieco bardziej, znajdziesz Trending Reddits, podreddit, który pokaże Ci najpopularniejsze Reddity i ich metrykę.

Nie zapomnij również śledzić podredditów związanych z Twoją branżą. Jeśli widzisz te same pytania lub tematy pojawiające się raz po raz, wykorzystaj je do tworzenia angażujących i poszukiwanych treści. W przeciwnym razie, Reddit jest fantastycznym źródłem treści wirusowych, a kto nie uwielbia śmiać się z tego samego filmu lub zdjęcia w kółko?

 

3. TWITTER

Podobnie jak Facebook, Twitter nie wymaga zbyt wielu wstępów. Jest to świetne narzędzie, aby zobaczyć, co jest aktualnie trendy, zwłaszcza jeśli grupa docelowa jest aktywna i tweetuje. A kiedy połączyć te tweety z zakładki hashtag do wyszukiwania konkretnych tematów, trendów treści jest tylko kliknięcie.

Oprócz oczywistych zakładek trendów, warto również spędzić pięć minut przewijając swój kanał Twitter i patrząc na najlepsze odpowiedzi i retweets istotne dla Twojej branży. Szybko zauważysz wspólne tematy, a to świetny sposób, aby wyprzedzić krzywą. Kto powiedział, że nie możesz być tym, który wyznacza trendy?

 

4. BUZZFEED

Ludzie mają tendencję do posiadania relacji miłość-nienawiść z Buzzfeed, ale bez względu na twoje poglądy, strona udowodniła, że trendowanie treści jest skuteczne. Buzzfeed jest przepełniony quizami, filmami, wiadomościami o gwiazdach i nie tylko. Podczas gdy wiadomości popkulturowe nie zawsze są istotne, istnieje pewna wartość dodana w przeglądaniu artykułów, które osiągają najlepsze wyniki.

Buzzfeed opanował do perfekcji sztukę formatowania i czytelności. Poświęć kilka minut na przeczytanie któregokolwiek z ich artykułów, a szybko zauważysz, jak wykorzystują filmy, zdjęcia i informacje z serwisów informacyjnych, aby dodać autorytet do swoich treści. Dla pisarzy jest to cenna lekcja, jak angażować czytelników za pomocą treści typu lista.

 


Koncepcja trendów tematycznych i słów kluczowych jest nieoceniona dla każdego, kto zajmuje się tworzeniem treści, ponieważ pozwala zorientować się, czym tak naprawdę interesują się czytelnicy - w czasie rzeczywistym.


 

5. EKSPLODUJĄCE TEMATY

Exploding Topics pomaga odkryć "szybko rozwijające się tematy, zanim wystartują". Zapomnij o chwytliwych tytułach i wirusowych filmach TikTok, Exploding Topics prezentuje trendy słów kluczowych w kategoriach takich jak uroda, zdrowie, gry, sport, technologia i podróże - wszystko w prostym, przejrzystym formacie.

A jeśli Twoi czytelnicy są zainteresowani konkretnym tematem, wypróbuj funkcję wyszukiwania, aby sprawdzić, jak bardzo jest on popularny. Exploding Topics prezentuje dane dotyczące liczby wyszukiwań i wzrostu z pięciu lat. Dostarczają również pokrewne tematy o równym poziomie zainteresowania, więc spędzając tylko kilka minut na eksploracji strony, na pewno zwrócisz uwagę na tematy generujące ruch.

 

6. ODPOWIADAJ NA PYTANIA OPINII PUBLICZNEJ

Będziesz musiał mieć ogólne pojęcie o temacie, którym jesteś zainteresowany, ale Answer the Public jest fantastycznym narzędziem do dostrajania intencji czytelnika. To, co robi, to pobieranie najczęściej zadawanych pytań bezpośrednio z Google. Następnie, po wpisaniu interesujących Cię słów kluczowych, otrzymujesz dziesiątki zapytań związanych z tym tematem.

Co najlepsze, Answer the Public wizualizuje pytania, zapewniając kolorowy ranking, podczas gdy ich system alertów informuje Cię o zmianach w intencjach czytelników. Narzędzie działa najlepiej z 1-2 słowami kluczowymi, ale jeśli tylko wiesz, od czego zacząć, możesz szybko wygenerować treści, których czytelnicy aktywnie poszukują.

 

7. GOOGLE NGRAM VIEWER

Jako część Google Books, Google zdigitalizowało dużą ilość światowej literatury. Powstało z tego zabawne narzędzie o nazwie Ngram Viewer, które pozwala na przeszukiwanie tej literatury w celu sprawdzenia, jak pewne słowa lub frazy zmieniały się w czasie. Aby nauczyć się bardziej zaawansowanych zastosowań Ngram Viewer, sprawdź ich stronę informacyjną.

Ngram Viewer nie jest całkowicie odpowiedni jako narzędzie do sprawdzania trendów, ale jest tak zabawny i wnikliwy, że musieliśmy go włączyć. Jeśli Google Ngram okaże się nieocenionym narzędziem dla Twojej branży, spróbuj połączyć go z Google Scholar. Korzystanie z obu narzędzi razem jest doskonałym sposobem, aby zobaczyć, które terminy specyficzne dla danej dziedziny są istotne.

 

8. QUORA

Quora jest jedną z tych stron, o których wszyscy wiedzą, ale których tak naprawdę nie używają. Ale dla twórców treści, jest to kopalnia złota trendów tematów i słów kluczowych. Wybierz tematy, które Cię interesują i kilka "Przestrzeni", abyś mógł zacząć. Następnie wystarczy przejrzeć zakładkę "Answers". Pamiętaj, że wszystkie tematy tutaj są pytaniami od potencjalnych czytelników, więc każde zapytanie jest doskonałym kandydatem do długich blogów.

Jedną z najważniejszych korzyści jest to, że im bardziej ugruntujesz swoją pozycję na Quorze, tym większe prawdopodobieństwo, że będziesz otrzymywać prośby o odpowiedź. Poświęć czas, aby pomóc innym z Twojej wiedzy na dany temat, a oni dosłownie będą wysyłać Ci pomysły na treści za każdym razem, gdy poproszą o odpowiedź.

Quora może nie być tak korzystna od samego początku w porównaniu do innych narzędzi z naszej listy, ale przy niewielkiej inwestycji czasu, jest fantastyczna do generowania stałego strumienia trendów i słów kluczowych do pisania o.

 

9. GENERATOR TEMATÓW BLOGÓW HUBSPOT

Koncepcja Hubspot Blog Topic Generator jest podobny do tego z Answer the Public- będziesz potrzebował kilku słów kluczowych, aby rozpocząć, ale to wszechstronne narzędzie robi resztę. Wprowadź do pięciu rzeczowników, a Generator Tematów Blogowych zasugeruje pięć pomysłów na treść.

Na przykład, wpisanie "Playstation 5", "Spiderman" i "Spaghetti" zwróciło możliwe pomysły na blog, w tym:

  • Najlepsze historie na temat Spider-Mana w tym tygodniu
  • Playstation 5: Oczekiwania a rzeczywistość
  • Następna wielka rzecz w spaghetti

Chociaż nie jesteśmy do końca pewni, czy kiedykolwiek będzie następna wielka rzecz w spaghetti, masz pomysł. Hubspot Blog Topic Generator nie wyciągnąć tematy bezpośrednio z Google, jak niektóre z innych narzędzi na naszej liście, ale nadal jest przydatny do zwalczania braku inspiracji. I, nigdy nie wiadomo, jedna z ich sugestii może być następnym wielkim tematem trendu.

 

Oto dziewięć narzędzi, których może użyć każdy twórca treści, aby pomóc w generowaniu treści wartych kliknięcia. Znajdź te, które najlepiej pasują do Twojej branży i potrzeb, poznaj ich funkcjonalność, a treści powinny same o siebie zadbać!