Właściwa komunikacja marki może sprawić, że zwykły biznes stanie się żywą historią sukcesu. To coś więcej niż tylko ładne logo i krzykliwa strona internetowa (choć są one ważne!). Musisz wypracować spójny i odpowiedni głos, publikować posty we właściwym czasie, angażować się we współpracę z właściwą grupą odbiorców oraz być tak autentycznym i szczerym, jak to tylko możliwe.

Jeśli chodzi o komunikację marki, wiele firm poprzestaje na podstawach. Jasne, ładna strona internetowa, krzykliwe logo i chwytliwa nazwa czynią cuda, jeśli chodzi o przyciąganie klientów. Ale marka to coś znacznie więcej niż tylko te estetyczne elementy. Każda marka opowiada inną historię, ma inne korzenie i oferuje klientom coś, czego - najlepiej - nie mogą znaleźć gdzie indziej.

Jak więc wyjść poza logo i nazwy, aby naprawdę przekazać duszę swojej marki w mediach społecznościowych? Nie chodzi tylko o to, co komunikujesz, ale jak masz wiadomość w poprzek.

Komunikujesz się nie tylko z płacącymi klientami za każdym razem, gdy publikujesz zdjęcie lub blok tekstu na Instagramie; przekazujesz również wiadomość do (potencjalnie) milionów osób, z których każda ma swój własny gust, preferencje i osobowość.

 

WSKAZÓWKI, JAK USPRAWNIĆ KOMUNIKACJĘ MARKI W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Na szczęście, stosując poniższe techniki komunikacji marki, możesz z powodzeniem stworzyć atrakcyjny wizerunek firmy i etos, a następnie skutecznie zaprezentować go milionom potencjalnych klientów w mediach społecznościowych. Znając swoją grupę docelową, zachowując autentyczność i uczciwość oraz angażując się w kreatywny sposób, nie tylko przyciągniesz ich uwagę, ale zdobędziesz ich szacunek i prawdopodobnie również ich ciężko zarobione pieniądze.

W trakcie odkrywania kluczowych technik komunikacji marki w mediach społecznościowych, zobaczysz prawdziwe przykłady, gdy będziemy omawiać studia przypadków, które pokazują, jak korzystna może być właściwa komunikacja dla firmy.

 

SZANUJ PODSTAWY

Podczas gdy rozwijanie unikalnych cech, które wyróżniają Twoją markę pozostaje najważniejsze, podstawy służą jako solidny fundament, na którym można się doskonalić. Zanim zaczniesz ćwiczyć niektóre z poniższych strategii, musisz upewnić się, że Twoja marka wygląda zachęcająco i atrakcyjnie.

Pamiętaj, że pierwsze wrażenie jest kluczowe! Klienci błyskawicznie oceniają całą Twoją markę, rzucając okiem na logo lub w ciągu kilku sekund klikając na link do strony internetowej lub konta w mediach społecznościowych.

Co możesz zrobić, aby wykorzystać te kilka pierwszych sekund? Spraw, aby były one jak najbardziej atrakcyjne i miłe dla oka. Zanim jeszcze klienci zaczną czytać Twój najnowszy post lub sprawdzać najnowszy produkt, zobaczą kolor lub jego brak, motywy lub przypadkowość, porządek lub chaos.

Oto kilka rad, jak ugruntować podstawy komunikacji marki.

 

DOPRACUJ SWOJĄ STRONĘ INTERNETOWĄ

Jeśli Twoje posty w mediach społecznościowych odniosą sukces, skierują klientów na Twoją stronę internetową. Jeśli chodzi o strony internetowe, prostota naprawdę się opłaca. Zamiast upychać każdy kęs treści na stronie, rozważ elegancki, czysty i minimalny wygląd, aby nie przytłoczyć ciekawskich przeglądarek.

Weźmy na przykład Lush - jedną z najlepiej prosperujących firm kosmetycznych w Wielkiej Brytanii. Po wejściu na ich stronę internetową, zauważysz kilka kluczowych cech. Jasne, ich produkty są jasne, krzykliwe i przyciągające wzrok. Ale układ strony jest prosty - białe tło, czarne banery i wszystko podzielone na czyste, równe bloki. To pomaga klientom łatwo poruszać się po ich stronie głównej i kupić swoje produkty.

Układ zachęca również klientów do przewijania strony w dół. Po zaledwie kilku kliknięciach myszką, klienci docierają do dolnej części strony po obejrzeniu szeregu produktów, ofert i kategorii.

Musisz również upewnić się, że Twoja strona wygląda świetnie na różnych urządzeniach. Poproś swoich programistów o przeniesienie tej samej estetyki i poziomu prostoty na wersję mobilną Twojej strony.

 

WYBIERZ TEMAT

Spójne motywy są kluczowe, jeśli chodzi o wizualną komunikację Twojej marki. Wybierz motyw przewodni i zastosuj te same kolory i wzory na swojej stronie internetowej oraz na każdej z platform i postów w mediach społecznościowych. Klienci szybko nauczą się, jak wygląda Twoja firma i jej zawartość, a Twoje posty przyciągną ich uwagę, gdy będą przewijać niekończące się kanały wypełnione produktami i postami konkurencji.

Weźmy na przykład Mushroom Revival. Ta mała, ale odnosząca sukcesy firma produkująca suplementy ma spójny motyw przewodni na wszystkich platformach, który sprawia, że jej obecność jest znana klientom. Ich strona internetowa charakteryzuje się miękkimi, klockowatymi, pastelowymi kolorami, które są przyjazne dla oczu.

Kiedy przejdziesz na ich stronę na Instagramie, zauważysz te same kolory i styl w grze. Chociaż zamieszczają wiele różnorodnych, żywych zdjęć, ich posty edukacyjne i podcasty pozostają wierne swojemu tematowi, a klienci zaczną zauważać ten wzorzec już po kilku postach.

 

CZY TWOJE LOGO PRZYCIĄGA CZY ODPYCHA?

Tworzenie logo może wydawać się prostym zadaniem, ale może ono uczynić lub zepsuć wizerunek marki na portalach społecznościowych. Firmy często starają się opakować swoje logo w imponujące detale i fluorescencyjne odcienie. Choć z pewnością przyciąga to wzrok, nie uwzględnia pierwszej zasady projektowania logo: prostoty.

Pojedynczy symbol, obrazek lub nazwa często załatwiają sprawę. Gymshark jest doskonałym przykładem prostoty logo. Ta warta miliardy dolarów firma sprzedaje ogromne ilości odzieży gimnastycznej, a wszystko to opatrzone jest nazwą firmy i minimalistycznym rysunkiem głowy rekina, który wygląda, jakby został stworzony tylko dwoma pociągnięciami pióra.

Loga odgrywają kluczową rolę na platformach mediów społecznościowych, takich jak Instagram. Pojawiają się one na każdym poście, rolce i historii. Upewnij się, że Twoi klienci znają to logo, zanim jeszcze klikną na Twoje posty. Potrzebujesz inspiracji? Sprawdź 10 najlepszych logotypów wszech czasów.

 

POZNAJ SWOJĄ PUBLICZNOŚĆ

Znajomość swoich odbiorców jest tak istotną kwestią w komunikacji, że stała się nieco banalna. Istnieją jednak pewne aspekty tego tematu, które pomogą Ci zidentyfikować płacących klientów.

Jak wspomniano powyżej, komunikacja Twojej marki będzie padać na oczy i uszy milionów użytkowników mediów społecznościowych o różnych osobowościach i zainteresowaniach. Nie uda Ci się przekonać wszystkich, ale możesz zmaksymalizować współczynnik konwersji poprzez dotarcie do tych, którzy najprawdopodobniej Cię poprą. Polega to na dostarczaniu prawdziwych, wartościowych treści, które trafiają w emocje i logikę Twojej grupy docelowej.

Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak wzmocnić relacje z odbiorcami.

 

ZNAJDŹ SWÓJ GŁOS

Być może opanowałeś już wygląd swojej firmy, ale musisz też zastanowić się, jak brzmi Twoja marka. Przejrzyj swój kanał na Instagramie lub Twitterze i zwróć uwagę na każdy post marki. Zauważysz, że czytając ich słowa, każdy z nich brzmi i jest odbierany nieco inaczej. Każdy z tych postów jest tworzony z dużą starannością.

Możesz odkryć głos swojej marki tylko wtedy, gdy naprawdę znasz swoich odbiorców. Na przykład, jeśli Twoja firma sprzedaje suplementy sportowe, musisz komunikować się w pilny i energetyzujący sposób, który zmotywuje Twoich klientów do chwycenia butelki Twojego napoju i udania się prosto na siłownię. Optimum Nutrition wykonuje fantastyczną robotę w pisaniu tego rodzaju języka. Ich posty na Instagramie są krótkie, zwięzłe i na temat - bez sensu.

W przeciwieństwie do tego, niektóre firmy komunikują się poprzez wykorzystanie humoru. Spójrz na zdanie otwierające stronę internetową Cards Against Humanity. Brzmi ono: "Cards Against Humanity to gra imprezowa dla strasznych ludzi". Jakim cudem udaje im się sprzedać miliony talii z takim głosem? Ponieważ znają swoich odbiorców na wylot!

Kiedy już odkryjesz swój głos, musisz pracować nad tym, aby go utrzymać. Wykorzystaj ten sam głos na swojej stronie internetowej, w każdej reklamie i na wszystkich platformach mediów społecznościowych. Spójność w głosie zbuduje prawdziwą i solidną relację z klientami, pozwalając im poznać Twoją markę jako wirtualnego przyjaciela.

 

BĄDŹ AUTENTYCZNY I ODWAŻNY

Bądźmy szczerzy. Jako firma, Twoim głównym celem jest próba przyciągnięcia uwagi klientów i przekształcenia ich zainteresowania w liczby w banku. Ich pieniądze są cennym nabytkiem, ale nie są najcenniejszą rzeczą, jaką posiada każdy klient.

Jeśli chodzi o zasoby, które można pozyskać od klientów, zaufanie prawdopodobnie plasuje się wyżej niż pieniądze. Jeśli klienci Ci ufają, cenią to, co masz im do zaoferowania. A jeśli cenią sobie Twoje produkty i markę, prawdopodobnie będą wracać i wydawać więcej pieniędzy na dłuższą metę.

Ale jak zdobyć zaufanie swoich klientów? Bądź autentyczny. Rozwijając swój głos zgodnie z oczekiwaniami odbiorców, wzmacniaj go szczerością i przejrzystością. I bądź odważny! Nie bój się własnego głosu.

Ponadto, nie kopiuj innych marek, nie kradnij żartów i nie składaj obietnic, których nie możesz spełnić.

 


Wykorzystując techniki komunikacji marki, można z powodzeniem wygenerować atrakcyjny wizerunek i etos firmy, a następnie skutecznie zaprezentować go milionom potencjalnych klientów w mediach społecznościowych.


 

OPTYMALIZUJ SWOJE TREŚCI

Jeśli chodzi o komunikację marki, treść pozostaje królem. Staraj się tworzyć treści, które ludzie zapamiętają, a nawet zrobią wszystko, aby podzielić się nimi z innymi potencjalnymi klientami.

Treści obejmują zarówno dogłębne wpisy na blogach, jak i krótkie i zwięzłe posty na Instagramie i tweety. Zapoznaj się z poniższymi pięcioma kluczowymi punktami, które sprawiają, że treści są interesujące, wysokiej jakości i chętnie udostępniane.

 

PUBLIKUJ CZĘSTO

Bądź na szczycie swojej gry w publikowanie! Ludzie korzystają z mediów społecznościowych każdego dnia, często przez kilka godzin. Oznacza to, że masz okazję wyrazić swój głos i zaprezentować swoje produkty wiele razy dziennie, każdego dnia.

W słowach przedsiębiorcy i autora Gary Vaynerchuk, "Największą rzeczą, jaką mogę ci powiedzieć, jest to, że trzeba zrobić tak dużo treści, jak to możliwe". Idź w ślady tego giganta biznesu, kapitalizując częstotliwość.

Publikuj posty kilka razy dziennie, w tych samych odstępach czasu, każdego dnia tygodnia. Umieść swoją wiadomość na zewnątrz, spraw, aby Twoje produkty były widoczne i wykorzystaj erę informacji i komunikacji, w której obecnie żyjemy. Posting codziennie wymaga czasu. Podczas gdy ty jesteś zajęty zawieraniem umów i opracowywaniem pomysłów, upewnij się, że twoi graficy i menedżerowie mediów społecznościowych są świadomi tego, co i kiedy należy opublikować.

 

SKUP SIĘ NA JAKOŚCI

Częstotliwość jest ważna, ale nie skąp na jakości swoich postów. Chociaż Vaynerchuk jest zwolennikiem ilości, podkreśla również znaczenie jakości: "To intencja stojąca za treścią [jest ważna]".

Publikuj regularnie, ale upewnij się, że każdy post się liczy. Zadaj sobie pytanie, jaka jest intencja? Czy zamieszczasz zdjęcie produktu, który chcesz sprzedać? Czy próbujesz przyciągnąć ruch na swoją stronę? Czy po prostu pracujesz nad postem, aby zgromadzić więcej zwolenników i polubień na Instagramie? Rozwinąć intencję za post i dostosować swoje słowa, zdjęcia, kolory i język, aby dopasować.

 

ZAANGAŻUJ

Spraw, aby Twoje posty były angażujące. Kiedy nie zamieszczasz produktów i linków do swojej strony, spraw, aby wszystko było zabawne! Publikuj ankiety na Twitterze. Zapytaj swoich zwolenników, jakie produkty chcieliby zobaczyć w następnej kolejności, a nawet zadaj odwieczne pytanie: "Czy dopuszczalne jest kładzenie ananasa na pizzy?

Pamiętaj, że nie jesteś w mediach społecznościowych tylko po to, aby sprzedawać. Chcesz budować zaufanie, kultywować społeczność, a nawet rozśmieszać swoich klientów od czasu do czasu w imię budowania relacji.

 

WSPÓŁPRACUJ Z ALGORYTMEM

Aby Twoje posty miały jak największy wpływ, musisz współpracować z wszechmocnym algorytmem. Wykorzystaj moc optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), aby Twoje blogi zajmowały wyższe pozycje w Google i innych wyszukiwarkach. Wszystko, od używania właściwych tytułów po listy kontrolne SEO, pomoże Twoim treściom zyskać więcej uwagi.

W mediach społecznościowych musisz zdecydować, które posty mają największe znaczenie. Używaj postów o mniejszym znaczeniu, aby organicznie powiększać grono swoich odbiorców. Kiedy masz zamiar opublikować coś dużego, takiego jak promocje lub nowe wydania, użyj narzędzia sponsorowania na Instagramie i innych platformach, aby napędzić ruch i wskaźniki konwersji.

 

IDŹ I ROZPOWSZECHNIJ SWOJĄ WIADOMOŚĆ

No i masz. Jesteś gotowy do komunikowania swojej marki milionom użytkowników mediów społecznościowych. Znasz swoją publiczność. Znasz swój głos i wiesz, jak chcesz, aby Twoja marka była odbierana. Jesteś nawet świadomy tego, co i kiedy publikować. Wyjdź tam, bądź autentyczny i zacznij komunikować się szczerze i pewnie, aby zaznaczyć swoją obecność na świecie.