Budowanie autorytetu strony jest trochę jak inżynieria. Musisz pomyśleć o każdym aspekcie, który ma na to wpływ, a następnie stworzyć treść i strukturę witryny odpowiednio do tego. Ten artykuł omawia podstawy, które musisz wziąć pod uwagę, aby zbudować autorytet strony internetowej.

Bądźmy szczerzy - każdy chce zwiększać sprzedaż. A w świecie, w którym biznes coraz częściej przenosi się do sieci, oznacza to, że taktyka sprzedaży online stanie się jeszcze bardziej wartościowa. Jest to prawda bez względu na to, jakie produkty sprzedajesz lub jakie usługi oferujesz.

Z definicji oznacza to, że musisz utrzymać najwyższą rangę cyfrowego miejsca docelowego, lub przynajmniej takiego z lepką, wspaniałą treścią, która przyciąga użytkowników - niezależnie od tego, czy początkowo zamierzają coś od Ciebie kupić, czy nie. Istnieje kilka sprawdzonych i prawdziwych taktyk zwiększania autorytetu Twojej strony internetowej, które obejmują zarówno kwestie techniczne, jak i kreatywne.

Pamiętaj tylko, aby zadać sobie jedno podstawowe pytanie: Jak mogę pomóc ludziom w szybszym i łatwiejszym dostępie do mojej strony? Kiedy już zaczniesz myśleć w ten sposób i poznasz zestaw narzędzi, reszta sama wpadnie na właściwe miejsce.

 

CZYM JEST AUTORYTET STRONY?

Choć może to brzmieć nieco pretensjonalnie, pojęcie "autorytetu strony" jest mniej lub bardziej łatwe do zrozumienia. Zasadniczo odnosi się ono do tego, jak wysoko w "naturalnych" wynikach wyszukiwania pojawi się Twoja witryna dla konkretnego zapytania.

Jeśli użytkownik szuka na przykład świetnej pary butów piłkarskich lub urządzenia do gier, wpisze do wyszukiwarki określone słowa. Im bardziej Twoja strona "pasuje" lub ma autorytet w oparciu o wpisane słowa kluczowe, tym wyżej pojawi się w wynikach wyszukiwania.

Uzyskanie tego autorytetu jest jednak miejscem, w którym magia SEO (Search Engine Optimization) wchodzi w grę. Zasadniczo, musisz stworzyć treść na swojej stronie internetowej, która będzie plasować się wysoko dla słów kluczowych używanych przez Twoich potencjalnych klientów lub odbiorców docelowych.

Zasadniczo, trzeba dostać się do głowy klienta, aby myśleć nie tylko o tym, co masz do zaoferowania, ale dlaczego klienci potrzebują cię. Brzmi to trochę jak gra (i tak jest), ale dzięki badaniom i praktyce, staje się to drugą naturą.

Ale to nie wszystko. Treść, którą tworzysz, nie polega tylko na łączeniu słów, ale na wykorzystaniu tych słów do tworzenia wartości. W tym przypadku musisz przekonać klienta, aby kupił buty sportowe właśnie od Ciebie, a nie od kogoś innego. Poza ceną, kopia tekstu i wszelkie inne treści muszą być przekonujące.

 

 

JAK WAŻNA JEST TREŚĆ W OKREŚLANIU AUTORYTETU STRONY?

Treść, w tym świecie, jest nie tylko królem, ale i królewskim środkiem płatniczym. Jakość poszczególnych stron internetowych, jak i całej witryny, przyczynia się do tego, jak dobrze wypadasz w rankingu dla rodzajów treści i produktów, które oferujesz.

Jak tworzyć te treści jest do Ciebie, i w dużej mierze zależy od tego, co próbujesz sprzedać i jak Twoi klienci oczekują interakcji z Tobą na ich podróży klienta.

Na przykład, strona internetowa, która sprzedaje pewien rodzaj nowego urządzenia czyszczącego, może również mieć wpis na blogu, który omawia, jak produkt może być używany (lub dlaczego jest lepszy od konkurencji). Jest to również sposób na rozwijanie "miękkich" tematów, które nie tylko przyciągają klientów do Twojej witryny, ale przekonują ich, że Twoja usługa lub produkt jest niezbędny lub nawet obowiązkowy.

Istnieje jednak wiele rodzajów content marketingu, które wykraczają daleko poza "zwykłe" napisanie artykułu czy zamieszczenie zabawnych zdjęć na Instagramie. Studia przypadków są cennym narzędziem, z którego warto korzystać, jeśli tylko masz taką możliwość. Znalezienie odpowiedniego stylu komunikacji jest tak samo ważne jak to, co mówisz.

Oznacza to również uświadomienie sobie, że zdjęcia, wideo i wykresy mogą być wykorzystane do podniesienia rangi strony - i że słowa kluczowe liczą się nawet w wideo online! Nie wykluczaj korzyści płynących z dobrze umieszczonego (i odpowiednio oznakowanego) wykresu danych.

I nie zapomnij oczywiście o potężnym wezwaniu do działania! Bardzo dobrze jest przyciągnąć czyjąś uwagę; utrzymanie jej do momentu ostatecznej sprzedaży jest jednak ostatecznym celem, a to wymaga zbudowania skutecznego kanału komunikacji. Większość z tego ma związek z tworzeniem treści, które przenoszą klienta od punktu przyciągnięcia do punktu sprzedaży tak szybko i przyjemnie, jak to tylko możliwe.

 

CZĘSTOTLIWOŚĆ SŁÓW KLUCZOWYCH

Częstotliwość słów kluczowych jest tak ważna dla autorytetu, że wymaga osobnej kategorii.

U podstaw strategii słów kluczowych leży nie tylko samo umieszczanie określonych słów kluczowych, ale także częstotliwość ich umieszczania. Chociaż częstotliwość słów kluczowych nie jest już tak ważna jak kiedyś, nie możesz oczekiwać, że zdobędziesz duży autorytet, jeśli tylko pobieżnie omówisz dany temat.

Jedno słowo ostrzeżenia? Bardzo dobrze jest używać słów kluczowych, ale jeśli treść nie mówi tego, co masz na myśli, równie dobrze możesz opublikować listę przypadkowych słów. Powszechnie znana jako "keyword stuffing", przestarzała praktyka wpychania jak największej ilości słów kluczowych do tekstu jest szybko identyfikowana przez wyszukiwarki jako niegodna zaufania.

Inną taktyką, o której należy pamiętać, jest użycie tzw. słów kluczowych "long-tail" - krótkich fraz, które są bardziej specyficzne dla Twojego tematu niż oczywista konkurencja. Im bardziej precyzyjne słowa kluczowe, tym skuteczniej skierujesz na swoją stronę ruch o wysokiej trafności.

 

OPISY META I TAGOWANIE

Poza świetną treścią, musisz również upewnić się, że każda część każdej strony i postu jest zoptymalizowana. Obejmuje to oczywiście meta opisy. Pomagają one wyszukiwarkom i osobom poszukującym informacji zrozumieć bardziej szczegółowo, czym jest Twoja nisza.

Ważne jest również odpowiednie oznaczanie postów - niezależnie od oprogramowania do blogowania czy mediów społecznościowych, z których korzystasz.

 

 

CO Z BACKLINKAMI?

Wyszukiwarki takie jak Google obliczają "autorytet" domeny za pomocą innych środków niż tylko słowa kluczowe.

Wynik ten obejmuje szereg różnych metryk, w tym szybkość ładowania oraz liczbę wysokiej jakości linków przychodzących. Na przykład Wikipedia jest dobrym przykładem strony z wysokim wynikiem "linków zwrotnych", ponieważ tak wiele innych stron i zasobów online cytuje strony Wikipedii jako źródło zewnętrzne.

Linki zwrotne są krytycznym źródłem autorytetu, ale są trudne do zgromadzenia. Płacenie innym za linkowanie do twojej strony jest szarą strefą szacunku, a najlepszym sposobem na osiągnięcie dobrego wyniku w zakresie linków jest dostarczanie wartościowych treści, których nie można znaleźć w innym miejscu.

Istnieje bardzo prosty, trzyetapowy proces, aby dowiedzieć się (i poprawić), jak wysoko w rankingu jest Twoja obecna strona poprzez back-linking.

 

1. Audyt profilu linków

Twoje linki zwrotne powinny składać się z linków nie tylko z szerokiej gamy stron, ale również z tych, które mają wysoki autorytet. Na przykład, jeśli sprzedajesz ebooka, dobrze jest mieć wiele recenzji linkujących z powrotem do aktualnej strony twojej książki z witryn z recenzjami książek o dużym natężeniu ruchu. Darmowe narzędzia SEO, takie jak SEMrush Backlink Checker, mogą pomóc Ci zmierzyć stan zdrowia witryny. Narzędzie Google Disavow Tool może również pomóc Ci wzmocnić Twój profil poprzez odrzucenie słabych lub niepożądanych linków.

 

2. Twórz wysokiej jakości, unikalne treści

Oznacza to nie tylko świetne pisanie i projektowanie, ale także poprawę statystyk, które pochodzą z większego ruchu, takich jak współczynnik odrzuceń, ruch organiczny, itp.

 

3. Zdobywaj wysokiej jakości linki przychodzące

Zdobywanie linków z witryn o wysokim autorytecie jest kluczowe w budowaniu własnego autorytetu domeny. Jednym z łatwych sposobów na zbudowanie tego jest metoda drapacza chmur.

Metoda drapaczy chmur to praktyka SEO, która polega na znalezieniu treści, które dobrze radzą sobie na słowa kluczowe, na które chcesz uzyskać ranking. Następnie tworzysz treść, która jest lepsza niż posty z najwyższych miejsc w rankingu. Stąd, wszystko co musisz zrobić, to użyć narzędzi SEO, aby znaleźć wszystkie strony, które są powiązane z treścią Twojego konkurenta i poprosić te strony o zastąpienie ich starej treści własną. Brzmi prosto, ale tak nie jest. Ten proces jest często jednym z najtrudniejszych i najbardziej czasochłonnych.

 

My tylko zarysowaliśmy powierzchnię budowania autorytetu strony, a sam proces jest ciągłym przedsięwzięciem. Tak długo, jak będziesz stawiał się na miejscu klienta i udoskonalał swoje praktyki, pozycja Twojej strony w wynikach wyszukiwania będzie się poprawiać.