Jeśli prowadzisz biznes e-commerce, wyobrażamy sobie, że chcesz w pełni wykorzystać pracowity sezon wakacyjny. Sukces jest w zasięgu ręki, ale musisz wiedzieć, co chcesz sprzedawać i jak wprowadzić te produkty na rynek. W tym celu będziemy Cię prowadzić przez strategie, które pozwolą Ci zdobyć wielu klientów w okresie świątecznym.

Każdy sezon wakacyjny, e-commerce firmy biegów się do zwiększonego ruchu na stronie, zwiększenie sprzedaży i non-stop wysyłki. Jeśli jest coś bardziej stresującego niż bycie zajętym, to nie jest to bycie zajętym w ogóle. W końcu to okazja, aby odzyskać to, co mogłeś stracić w ciągu roku, a na dodatek zarobić na tym zdrowy zysk. Biorąc to pod uwagę, byłbyś mądry, aby dać niektóre z naszych pomysłów marketingowych wakacje strzał. Pokażemy Ci jak poniżej!

 

NAJLEPSZE POMYSŁY NA ŚWIĄTECZNY MARKETING DLA FIRM E-COMMERCE

Ponieważ ludzie kupują rzeczy podczas Czarnego Piątku aż do nowego roku bardziej niż w jakimkolwiek innym okresie roku, dlaczego nie podwoić wysiłków marketingowych dzięki tym świątecznym pomysłom marketingowym? Istnieje kilka sprawdzonych i prawdziwych pomysłów na marketing świąteczny, które firmy e-commerce (i nie tylko) wykorzystują, aby zwiększyć swój profil i produkty podczas wakacji, a my na pewno przeprowadzimy Cię przez nie wszystkie.

 

ZOPTYMALIZUJ SWOJĄ STRONĘ INTERNETOWĄ I OBECNOŚĆ NA URZĄDZENIACH MOBILNYCH

Zanim zrobisz cokolwiek innego, upewnij się, że Twoja strona internetowa jest zoptymalizowana pod kątem przyjazności dla użytkownika.

Poproś pracowników, aby odwiedzili stronę na swoich telefonach i laptopach, sprawdzając, czy nie ma na niej błędów, które mogłyby się pojawić podczas przeglądania lub robienia zakupów. Po ich usunięciu, zastanów się, jak możesz wykorzystać to, co już masz, lub zrestrukturyzować, aby poprawić wrażenia użytkowników. Będziesz także chciał uzyskać bezstronną perspektywę od ludzi spoza pracy, jeśli to możliwe.

Z kolei, może to być miłe, aby udekorować swoją stronę na święta! Projektanci stron internetowych powinny być bardzo ostrożne o zmianach, które czynią, choć, jak poślizgu w kodzie może zostawić cię z niezręcznie wyglądającą witrynę w najlepszym przypadku i dysfunkcyjny jeden w najgorszym.

 

ZASTANÓW SIĘ, KTÓRE PRODUKTY PROMOWAĆ

Kiedy już masz swoją stronę internetową w porządku, nadszedł czas, aby pomyśleć o tym, jakie produkty będą wyświetlane podczas wakacji. Teraz nie możemy być zbyt szczegółowi w kwestii tego, jak może wyglądać produkt gotowy na święta dla Twojej firmy, ale pewne kategorie produktów są bardziej skuteczne niż inne w sezonie dawania prezentów.

Na przykład, wiele osób kupi swoim bliskim urządzenia elektroniczne, takie jak telefony komórkowe, laptopy, telewizory, systemy gier wideo (wraz z samymi grami), i podobne urządzenia. Te mogą być dość drogie, ale również trwać długo i dać odbiorcy mnóstwo dobrych czasów, więc ludzie będą zazwyczaj zaoszczędzić przez cały rok, aby kupić je w czasie na Boże Narodzenie.

Modne ubrania również leci z półek, zwłaszcza biorąc pod uwagę wiele marek będzie kick off ich sprzedaży wokół Black Friday i utrzymać je aż do Bożego Narodzenia jest ponad, jeśli nie do Nowego Roku. Dotyczy to również butów, okularów, biżuterii i tym podobnych.

Jednakże, możesz mieć trudniejszy czas sprzedaży podstawowej odzieży, takie jak białe t-shirty, skarpetki i bieliznę, chyba że te elementy są wprowadzane na rynek jako świąteczne nowości (i zaprojektowane jako takie). Możesz również walczyć, aby wykorzystać sezon świąteczny, jeśli Twoje produkty są zbyt duże, aby być zapakowane jako prezent, chociaż istnieje wyraźny wyjątek, jeśli sprzedajesz samochody, które są innym powszechnym (choć znacznie droższe) prezent świąteczny.

 

OBNIŻ CENY NA NIEKTÓRE PRODUKTY

Obniżenie cen na najbardziej pożądane produkty może być doskonałym sposobem, aby pomóc klientom cieszyć się świętami.

Mogli oni mieć oczy na pewien przedmiot przez cały rok i prawdopodobnie zaoszczędzili na niego pieniądze, więc wyobraź sobie, jak bardzo byliby szczęśliwi, widząc, że jego cena spada o 30% w czasie świąt! Nie tylko pilność transakcji skłoni ich do szybszego zakupu, ale zaoszczędzone pieniądze oznaczają, że będą bardziej zadowoleni z produktu, co prowadzi do potencjalnych przyszłych zakupów.

Poza tym, dlaczego nie dać swoim klientom prezentu? Docenią Cię za to na dłuższą metę, a Ty usiądziesz wygodnie wiedząc, że więcej osób korzysta z Twoich produktów i cieszy się nimi.

 

DAJ ZNAĆ W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Kiedy już ustalisz, które produkty będziesz promować i wystawiać na sprzedaż, nadszedł czas, abyś wskoczył na media społecznościowe i poinformował o tym swoich zwolenników!

Teraz, to oczywiście jest trochę niejasne, ale specyfika będzie zależeć od zwykłej strategii mediów społecznościowych i platform. Czy Twoi zwolennicy oczekują postów sugerujących to, co ma nadejść? A może wolą szczegółowe informacje o tym, do jakich ofert będą mieli dostęp? Aby wykonać najlepsze możliwe ruchy, musisz zapoznać się z bazą swoich klientów.

Na przykład, marka taka jak Coca-Cola nie musi reklamować sprzedaży na ich sody. Raczej muszą po prostu wyjaśnić, że doceniają rodzinę, miłość i ducha Bożego Narodzenia, tak samo jak ich klienci. Ich produkt jest prosty i nie jest naprawdę związane z wakacjami przez projekt, więc skupić się na ich persona i niech to sprzedać produkt z kolei.

Inna firma, na przykład mała marka odzieżowa, może skupić się na wyraźnym przedstawieniu swojej oferty za pomocą zdjęć, filmów i tym podobnych, w przeciwieństwie do skupiania się na świątecznych treściach marketingowych. Tak więc, zamiast szczegółowo opisywać, dlaczego ktoś chciałby mieć ubrania na Boże Narodzenie, można skupić się na ekskluzywności przedmiotów lub ceny.

Najlepsze, co możesz mieć nadzieję, oczywiście, jest jeden z twoich postów będzie wirusowy, lub uzyskanie dużo zaangażowania i trakcji wśród bazy klientów i poza nią. Będziesz musiał albo mieć jakieś kreatywne pomysły marketingowe wakacje, niesamowite treści lub umysł-blowing produkt do osiągnięcia szerokiej ekspozycji, ale to na pewno nie jest niemożliwe!

 

WYKORZYSTAJ HASHTAGI TAM, GDZIE TO MOŻLIWE

W tym samym duchu, warto również rozważyć, czy powinieneś używać hashtagów w swoich wakacyjnych postach marketingowych.

Widzisz, kiedy działają dobrze, mogą służyć bardzo dobrze w rozpoczynaniu konwersacji i uzyskania słowa o swojej firmie. Jeśli jednak są źle wykonane, mogą wyglądać niezręcznie i dawać ludziom wrażenie, że nie jesteś w kontakcie, próbując być "trendy". Co gorsza, może to sprawić, że Twoje posty będą wyglądały jak spam.

Dzisiaj, prawidłowe użycie hashtagów polega na trafności. Podczas gdy pięć lat temu posty były zaśmiecone dziesięcioma lub więcej hashtagami o różnym zastosowaniu, dzisiejszy krajobraz mediów społecznościowych widzi więcej sukcesów z kilkoma starannie zaprojektowanymi hashtagami z mocą, aby naprawdę rozpocząć lub podnieść konwersację.

Oznacza to kapitalizację na hashtagach z konsekwentnie wysokim zaangażowaniem podczas wakacji lub wykuwanie własnej ścieżki z markowym hashtagiem lub serią hashtagów, które zachęcają Twoich zwolenników do udziału (być może nawet z zachętą lub nagrodą jakiegoś rodzaju).

Innymi słowy, jeśli nie masz planu dla swoich hashtagów, nie zawracaj sobie głowy ich używaniem.

 


Ponieważ ludzie kupują rzeczy podczas Black Friday przez całą drogę do nowego roku więcej niż jakikolwiek inny czas w roku, dlaczego nie podwoić w dół na wysiłki marketingowe z tych wakacyjnych pomysłów marketingowych?


 

AKTUALIZUJ SWOJĄ LISTĘ E-MAILOWĄ

Nie każdy jest tak popularny jak media społecznościowe, a wielu z nich będzie otrzymywać informacje o Twojej firmie tylko wtedy, gdy otrzymają e-mail z opisem produktów i ofert. Innymi słowy, email marketing jest daleki od śmierci i zdecydowanie powinien znaleźć się na Twojej liście wakacyjnych pomysłów marketingowych. Rozważ wysłanie kolejnej aktualizacji do swojej stałej listy, ale upewnij się, że przygotowałeś kilka szczególnie wyszukanych wiadomości na każde z głównych świąt.

Na przykład, możesz napisać list z podziękowaniami dla klientów za ich wsparcie, lub dać swojej liście subskrybentów specjalny kod promocyjny na dodatkowe zniżki na najbardziej pożądane produkty. Możesz nawet zaoferować im specjalne treści na blogu lub dostęp do produktów, które są ekskluzywne dla subskrybentów listy mailingowej. Z tej okazji, będziesz nagradzać ich za ich zaangażowanie w swojej marki, a oni będą o wiele bardziej prawdopodobne, aby działać na ofertę, którą oferujesz.

 

STWÓRZ ODPOWIEDNIE MATERIAŁY WIDEO I TREŚCI NA BLOGU

Ten krok na naszej liście pomysłów na wakacyjny marketing jest nieco bardziej czasochłonny, ale szybko zauważysz korzyści płynące z profesjonalnie skonstruowanego, nakręconego i zmontowanego filmu wideo, prezentującego Twoje przesłanie jako marki. Twoje produkty nie muszą być nawet zbyt mocno wyeksponowane! Wystarczy, że pokażesz ducha sezonu wakacyjnego i filozofię swojej marki, a z pewnością przyciągniesz uwagę do swojej firmy.

Podczas gdy Twój zespół zajmujący się wideo będzie się tym zajmował, możesz zlecić autorom treści przygotowanie kilku wpisów na blogu, które zaprezentują promowane przez Ciebie produkty, wraz z innymi istotnymi informacjami, z których potencjalni klienci mogą skorzystać. Jeśli udowodnisz, że jesteś autorytetem w swojej branży, będziesz miał znacznie większe szanse na zdobycie zaufania i patronatu swoich czytelników.

 

OBNIŻ KOSZTY WYSYŁKI

Nawet jeśli ktoś przejdzie całą drogę od obejrzenia Twojego świątecznego wideo do odwiedzenia strony i dodania produktów do koszyka, wysokie koszty wysyłki mogą go zirytować na tyle, że zrezygnuje z całej transakcji lub przynajmniej kupi mniej niż chciał. Tak więc, aby osłodzić umowę, to może być mądry, aby obniżyć koszty wysyłki - lub nawet oferują bezpłatną wysyłkę oferty w zależności od tego, ile klienci wydają - w sezonie wakacyjnym.

Tak, to doprowadzi do Ciebie podejmowania nieco mniej pieniędzy na interakcję, ale będzie znacznie więcej w dłuższej perspektywie, jak ludzie będą bardziej zachęcani do przejść z zakupu, które pierwotnie chciał zrobić. Kto wie? To może nawet przekonać ich do zakupu nawet więcej później!

 

ZAOFEROWAĆ SZYBSZĄ WYSYŁKĘ, JEŚLI TO MOŻLIWE

Zniżki lub bezpłatna wysyłka, jednak nie zrobi Ci nic dobrego, jeśli produkty nie dotrą do domów ludzi przed świętami. Nawet jeśli są one zakupy wcześniej w sezonie wakacyjnym, produkt, który trwa 2 + tygodni, aby przybyć nie będzie tak atrakcyjne, jak jeden, który trwa tylko pięć dni.

Będziesz być ograniczony przez budżet wysyłki i metod tutaj, więc szybsza wysyłka może czasami nie być możliwe. W tej sytuacji, jednak, można również rozważyć oferowanie szczegółowego śledzenia, aby dać swoim klientom spokój podczas oczekiwania na ich produkty. Z kolei, jeśli oferujesz telefoniczną obsługę klienta, upewnij się, że możesz omówić proces wysyłki i odpowiedzieć na wszelkie inne istotne pytania, jakie mogą mieć klienci.

 

ZADBAJ O JAK NAJLEPSZE WYCZUCIE CZASU

Na koniec, przygotowując wszystkie te pomysły na świąteczny marketing, weź pod uwagę, że dobre wyczucie czasu jest niemal niezbędne, aby odnieść sukces w sezonie wakacyjnym. Na przykład, jeśli będziesz promować swoje oferty świąteczne zbyt wcześnie, ludzie mogą o nich zapomnieć zanim zaczną kupować rzeczy. Jeśli promować zbyt późno, może już kupił wszystko, co chcieli przed tym.

Ten czas będzie zależeć od tego, jak długo trwa wysyłka, charakter produktów, itp., ale to jest kluczem do planowania co najmniej kilka miesięcy wcześniej, jeśli nie cały rok wcześniej. Może się wydawać, że to dużo przygotowań, ale to wszystko będzie tego warte, kiedy Twoje produkty trafią pod choinkę na całym świecie. Miejmy nadzieję, że masz już kalendarz marketingu w mediach społecznościowych i wstępną listę pomysłów na marketing świąteczny przygotowany tak, aby nie czuć się zdenerwowany, jak każde wakacje lub specjalne wydarzenie zbliża.

 

STUDIA PRZYPADKÓW

Aby zakończyć nasz artykuł o pomysłach na marketing świąteczny, pokażemy Ci kilka studiów przypadku, w których firmy wybierały swój marketing świąteczny do nauki.

 

SAMSUNG GALAXY ROZPAKOWUJE UCZUCIA

Samsung miał do czynienia z częścią kontrowersji wokół Galaxy S7, ale udało mu się wznieść ponad nie dzięki doskonałej reklamie świątecznej, która pokazała zdolność urządzenia do oferowania doświadczeń w wirtualnej rzeczywistości.

W kampanii, o nazwie Unwrap The Feels, pokazują nam wszystkie rodzaje rodzin zebranych w swoich salonach, jak oglądać kogoś otworzyć swoją nową parę Samsung VR gogle. W momencie rozpoczęcia doświadczenia wirtualnej rzeczywistości, ich bliscy przyglądają się z fascynacją, a my widzimy, jak użytkownik rozświetla się z zachwytu i szoku, gdy styka się z nową technologią.

Nie widzimy tego, co oni widzą, a to dlatego, że nie jest to prezentacja telefonu, gogli, czy nawet samej firmy. To ma pokazać miłość, wspólnotę i radość z nurkowania w nowe doświadczenia z ludźmi, których cenimy. Utrwalając znaczenie więzi rodzinnych nad samą technologią, Samsung był w stanie zdobyć trochę szacunku i zaufania w zamian.

 

REI WYCHODZI NA ZEWNĄTRZ

Czasami najlepszym sposobem na sprzedaż jest nie sprzedawać nic (przynajmniej przez jeden dzień).

Podczas gdy w większości sklepów personel pracuje ciężej niż kiedykolwiek, aby zaspokoić potrzeby klientów w Czarny Piątek, REI, gigant w dziedzinie zaopatrzenia outdoorowego, postanowił przyjąć odwrotne podejście. Tego dnia wszyscy pracownicy detaliczni, korporacyjni i dystrybucyjni dostali wolne i zaprosili swoich klientów, aby przyłączyli się do nich i wyszli na zewnątrz!

Powiedzieli ludziom, aby wyruszyli na wędrówki, wspinali się, itp. i publikowali zdjęcia ze swoich wycieczek na Instagramie z hashtagiem #OptOutside. Dołączyła do nich nawet firma partnerska, Outdoor Research, która przekazała 10 dolarów na cele charytatywne za każdy post na Instagramie, który zawierał zarówno #OptOutside, jak i #OutdoorResearch.

Czy to oznacza, że tracą na typowej sprzedaży w Czarny Piątek? Jasne, ale danie wszystkim dnia wolnego, by mogli cieszyć się naturą, jest jak najbardziej zgodne z marką, a zarówno klienci, jak i pracownicy doceniają decyzję o rezygnacji z konsumpcyjnego szumu. A kiedy otwierają sklep następnego dnia, klienci są jeszcze bardziej podekscytowani, że chcą wesprzeć firmę.

 

HOTELTONIGHT POMAGA W KONTAKTACH Z KREWNYMI

Większość z nas kocha swoje rodziny, ale HotelTonight wie, że niewielu z nas lubi przebywać w ich domach w czasie świąt.

W związku z tym postanowili zaprezentować swoją ofertę rezerwacji hotelowych last minute ze zdjęciami stereotypowo głupich babć i ciotek, opisując ich mniej sympatyczne dziwactwa i zachęcając potencjalnych klientów do "odwiedzenia, a nie zatrzymania się" w domach swoich krewnych.

Chociaż wyśmiewanie się z rodziny podczas świąt może być uważane za kontrowersyjne, wszyscy mamy takich dziwnych krewnych, a HotelTonight znalazł zabawny sposób, aby o tym opowiedzieć, jednocześnie prezentując swoje atrybuty i osobowość jako marki.