Większość wyszukiwań internetowych w dzisiejszych czasach odbywa się za pomocą urządzeń mobilnych. Jednak wiele stron internetowych nie jest zoptymalizowanych pod kątem urządzeń mobilnych. W tym artykule znajdziesz listę rzeczy, które warto rozważyć, aby Twoje treści były jeszcze bardziej przyjazne dla użytkowników mobilnych.

Zarejestrowanie domeny, wybranie kilku motywów, stworzenie grafiki i napisanie tekstu może stworzyć stronę internetową, ale to niekoniecznie czyni ją przyjazną dla urządzeń mobilnych. A to duży błąd! Według wielu badań, ponad połowa całego ruchu w sieci odbywa się obecnie na smartfonach i tabletach.

Niechlujne, trudne w nawigacji strony z przerośniętymi ramkami są łatwe do pominięcia, niezależnie od tego, jak wysokiej jakości jest ich "zawartość". Te nigdy nie przejdą do historii w coraz bardziej mobilnym świecie sieci.

Dlatego tak ważne jest, aby o optymalizacji pod kątem urządzeń mobilnych myśleć już na etapie tworzenia strony internetowej, landing page'a czy postu.

 

OD CZEGO ZACZĄĆ OPTYMALIZACJĘ MOBILNĄ

Pierwszą ważną rzeczą, z którą należy się liczyć jest fakt, że strony internetowe na komputerze stacjonarnym mają dosłownie inny kształt niż te dostępne z urządzeń mobilnych. Innymi słowy, trzeba przemyśleć domyślną pozycję, z którą ludzie wchodzą w interakcje na swoich telefonach. Podczas gdy urządzenia mobilne oferują obecnie "widok pulpitu" i łatwo jest przełączyć perspektywę widoku telefonu, liczy się pierwsze wrażenie.

Oznacza to, że skoro telefony komórkowe mają tendencję do obsługi "portretu", a nie "krajobrazu" na pierwszy rzut oka, ważne jest, aby pamiętać o tym, jak rzeczy będą wyglądać dla czytelników na pierwszy rzut oka.

Kolejnym, logicznym krokiem jest zastosowanie zasad umieszczania treści w gazetach, które mają na celu zaangażowanie czytelnika. Treść ma 86% szans na natychmiastowe obejrzenie, jeśli mieści się w górnej części ekranu, gdy jest po raz pierwszy widziana przez użytkownika mobilnego, i 68%, jeśli znajduje się w górnej połowie.

 

SFORMATUJ SWOJĄ WERSJĘ MOBILNĄ TAK, ABY PRZYCIĄGAŁA UWAGĘ

Co jest najbardziej przyciągające w Twoim wpisie na blogu lub stronie docelowej? Może to być temat artykułu, może to być zdjęcie. Świetne nagłówki i przyciągające uwagę zdjęcia i grafiki to jedne z najlepszych sposobów na zatrzymanie wzroku, jeśli nie na przedłużenie zaangażowania.

Jeśli zdecydujesz się na prowadzenie za pomocą tekstu, słowa muszą mieć w sobie coś z gryzienia. Dlaczego ta historia jest warta przeczytania? Dobre podsumowanie (nie więcej niż dwa zdania) w połączeniu z przyciągającym uwagę obrazem jest absolutnie tym, czego potrzebujesz, aby zaangażować czytelników. Nazywa się to czasem "lede".

Poza nagłówkiem i obrazkiem otwierającym (lub ich galerią), co przyciąga użytkownika? Świetna historia na świetny temat. I na tym właśnie musisz się skupić. Utrzymanie czytelnika zaangażowanego aż do końca, a nawet elementu akcji, jest tym, na czym musisz skupić swoją uwagę - a to oznacza świetne umiejętności pisarskie i zdolność do opowiedzenia historii w (zazwyczaj) 600-3,000 słów.

Projekt strony jest również ważny, gdy myślisz o tym, jak sformatować ten tekst. Rozbij go na mini sekcje, z podtytułami lub obrazkami/projekcjami co 300-500 słów. I, oczywiście, używaj list, punktorów i stylizacji (pogrubienie i kursywa), aby jeszcze bardziej pomóc czytającemu oku.

 

 

10 WSKAZÓWEK DOTYCZĄCYCH OPTYMALIZACJI MOBILNEJ

Pierwszą rzeczą, którą należy zrobić przy optymalizacji pod kątem urządzeń mobilnych, jest sprawdzenie wszystkich elementów, które składają się na Twoją stronę. Obejmuje to tekst, ale nie ogranicza się tylko do niego. Obrazy, filmy, pokazy slajdów, a nawet reklamy - wszystko to jest w pakiecie.

Istnieje mnóstwo sposobów na optymalizację strony mobilnej - to tylko kilka sugestii.

 

1: DOBRE PISANIE

Krótsze nagłówki z pewnością pomagają wzrokowi, ale tak samo jak dobra komunikacja. Powiedz czytelnikowi to, co chce wiedzieć w medium znanym z zachęcania do krótkiego czasu skupienia uwagi. Co to jest "dobre pisanie" z perspektywy celów internetowych? Wszystko, co zwiększa świadomość marki, dobrze plasuje się w wyszukiwarkach, generuje akcje społecznościowe, tworzy leady lub prowadzi do sprzedaży.

 

2: DOŁĄCZAJ OBRAZY

Nawet dwadzieścia lat po globalizacji Internetu, obrazy są rutynowo pomijane ze względu na ich zdolność nie tylko do przyciągnięcia uwagi, ale także pomóc stronie lub post zyskać legitymację. Etykietowanie obrazów jest równie ważne i może również pomóc w wyostrzeniu uwagi czytelnika lub pogłębieniu jej.

 

3: SPRAW, BY TREŚCI MOBILNE BYŁY PRZEWIJANE

Nie zmuszaj użytkowników do przeskakiwania przez wiele stron. Jeśli post jest długi, miej go na własność.

 

4: NIE UŻYWAJ POPUPÓW

Jeśli chcesz, aby Twoja strona była ultra-dostępna, pomiń wszystkie popupy. Spowalniają one pracę i są szczególnie irytujące w kontekście mobilnym.

 

5: OPTYMALIZUJ PRĘDKOŚĆ STRONY

Im szybciej można uzyskać dostęp do Twojej strony, tym lepiej. Istnieje wiele narzędzi, których możesz użyć, aby to zrobić, z których większość obejmuje takie rzeczy jak optymalizacja obrazów i wideo. Zminimalizuj cały swój kod i zredukuj przekierowania. I, oczywiście, nigdy nie zapominaj o cachowaniu przeglądarki.

 

6: NIE ZAPOMINAJ O BIAŁEJ PRZESTRZENI

Jeśli ekran jest zbyt wypełniony treścią, niezależnie od tego, jak dobra ona jest, jest to również czynnik zniechęcający. Pozwól, aby trochę białej przestrzeni oddzieliło Twoją mobilną treść, aby nadać jej więcej mocy.

 

7: PODGLĄD STRONY MOBILNEJ

Może to zabrzmieć jak oczywistość, ale jednym z najlepszych sposobów na optymalizację strony lub postu jest obejrzenie go na urządzeniu mobilnym, zanim opublikujesz go na żywo.

 

8: OPTYMALIZACJA SEO DLA URZĄDZEŃ MOBILNYCH

SEO może pomóc Ci konsekwentnie optymalizować stronę, także pod kątem urządzeń mobilnych. Wymaga to zrozumienia strategii słów kluczowych (długoterminowej) podczas projektowania treści.

Istnieją pewne ogólne strategie, wykraczające poza dobór słów, pozwalające osiągnąć ostateczny cel wszystkich optymalizatorów mobilnych - stałe odwiedziny poprzez "nowe" i wiecznie zielone treści. Na przykład, mimo że wiadomości pisane są innym głosem i stylem niż bardziej instruktażowe posty, dobra treść, która jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych, stara się wykorzystywać po trochu oba te elementy.

Tak więc, jeśli piszesz newsa o sprawie sądowej obalającej historyczną pomyłkę, powinieneś również powiązać go z wydarzeniami historycznymi (jeśli nie zawierasz wartościowych linków do strony), aby stworzyć strategię evergreen (tj. do badań historycznych). Jest to umiejętność, która wymaga trochę czasu, aby się rozwinąć. Zacznij od biegłości w SEO i pozostań zaangażowany w ciągłe doskonalenie strategii treści, a nie możesz się pomylić.

Poza "pisaną treścią" oznacza to również bycie sumiennym w kwestii tagowania, oznaczania obrazów i wykresów oraz, oczywiście, pozostawania istotnym.

 

9: POMIŃ MODERNIZACJĘ SWOJEJ STRONY MOBILNEJ

Zdecydowana większość wyszukiwań internetowych w Google odbywa się na urządzeniach mobilnych. Z tego właśnie powodu, zacznij myśleć "mobilnie" już w momencie tworzenia koncepcji swojej strony. Przyjęcie strategii mobile-first sprawi, że będziesz bardziej efektywny w całym procesie. Zminimalizuje to również czas optymalizacji - ponieważ już wcześniej zmierzałeś w tym kierunku.

Możesz również skorzystać z oprogramowania i serwisów blogowych, które posiadają specjalnie zoptymalizowane projekty, które szybciej się ładują. Są to tzw. przyspieszone strony mobilne (AMP).

 

10: OPRACUJ MOBILNY BIZNESPLAN

Istnieje wiele czynników, które należy wziąć pod uwagę podczas optymalizacji treści dla urządzeń mobilnych, dlatego też, jeśli zaczynasz myśleć o obecności na stronie internetowej już teraz, wskazane jest również posiadanie planu optymalizacji mobilnej, który jest tak samo mocny jak wersja desktopowa. Chociaż możesz przegapić niektóre rzeczy, przynajmniej zaczniesz tworzyć strukturę i proces ładowania treści. To z pewnością będzie stać w dobrej pozycji, bez względu na to, czy trzeba wrócić i zmienić go.

Zrozumienie jak generować ruch na stronie jest procesem, który może trwać latami. W międzyczasie upewnienie się, że wszystkie powiązane treści (od zdjęć po linki) są zoptymalizowane, pomoże Ci uzyskać lepsze wyniki, niezależnie od tego, jak popularny staniesz się w sieci jako twórca treści.

Oznacza to, że nie tylko treść na Twojej stronie będzie zoptymalizowana, ale będziesz miał strukturę do kierowania ruchu z innych źródeł. Na przykład, właściwe oznakowanie nowego filmu na YouTube, w tym linków i logo, pomoże skierować ruch z powrotem do Twojego bloga lub strony. Pomoże Ci to również stworzyć strategię dotyczącą osadzonych treści i zewnętrznych hashtagów. Na przykład, czy chcesz linkować do innych źródeł, czy chcesz, aby ludzie oglądali treści (szczególnie dłuższe dokumenty lub wideo) z Twojego serwera?

 

 

STUDIA PRZYPADKÓW OPTYMALIZACJI MOBILNEJ

W sieci można znaleźć wiele powiązanych studiów przypadku. Znalezienie bezpośrednich porównań z Twoją sytuacją jest coraz łatwiejsze, ponieważ coraz więcej firm stosuje cybernetykę jako strategię sprzedaży przez drzwi wejściowe.

Oto kilka intrygujących firm, którym warto się przyjrzeć na początku:

Lifeproof, firma elektroniczna, która specjalizuje się w ochronnych pokrowcach na smartfony, zwiększyła swoje miesięczne przychody o 16%, dodając prosty przycisk wezwania do działania na swojej stronie frontowej.

Moz, bardzo popularne narzędzie do optymalizacji SEO i strona internetowa, zwiększyła swoją sprzedaż o 1 milion dolarów dzięki przeprojektowaniu strony docelowej i wezwaniu do działania.

Walmart Canada zdecydował się na przeprojektowanie swojej strony głównej po tym, jak zdał sobie sprawę, że ruch mobilny gwałtownie wzrósł. Priorytetem był czas ładowania strony, aby poprawić wrażenia klientów. Rezultat? Odnotowano 98% wzrost zamówień online.

 

OPTYMALIZACJA WITRYNY MOBILNEJ: PODSUMOWANIE

Istnieje wiele sposobów, aby uczynić Twoją stronę i jej zawartość bardziej dostępną w środowisku mobilnym. Zaczyna się to od stworzenia wysokiej jakości treści, ale w tym przypadku opakowanie i prezentacja są co najmniej tak samo ważne, jak sama treść. Wszystko, od złego projektu po powolny czas ładowania, może zmniejszyć doświadczenie użytkownika.

Jednakże, planując z wyprzedzeniem, tworząc dobry szablon i stosując się do planu optymalizacji SEO i strony, a także myśląc mobilnie od samego początku, możesz zacząć tworzyć treści, które dotrą tak daleko, jak, cóż, wszystko może dotrzeć w cyberprzestrzeni.