1.1k 3 grudnia 2020 o 11:12 7 minut do przeczytania W Kiedy prowadzisz biznes e-commerce, koszty wysyłki międzynarodowej mogą być jednymi z najbardziej zmiennych i nieprzewidywalnych kosztów, z jakimi musisz się zmierzyć. Wpływa na nie wszystko, od cen paliwa, ceł handlowych i sposobu transportu, po pogodę i wydarzenia geopolityczne. Będziemy szczegółowo opisywać wszystkie te czynniki, a także kilka innych, w miarę postępu prac. Czas czytania: 7 minuty

Nie ma wątpliwości, że prowadzenie biznesu e-commerce może być kosztowne, ale większość kosztów jest przewidywalna i spójna. Jeśli chodzi o międzynarodową wysyłkę, jednak mają tendencję do być ani. Nie można po prostu zadzwonić w jedno miejsce lub zrobić jedną szybką kalkulację. Raczej trzeba będzie wziąć pod uwagę bardzo szeroki zestaw czynników. Niektóre z nich są współzależne, podczas gdy inne będą całkowicie poza twoją kontrolą. Tak czy inaczej, musisz być przygotowany.

CO WPŁYWA NA KOSZTY WYSYŁKI MIĘDZYNARODOWEJ?

Międzynarodowe stawki wysyłki obejmują więcej niż płacenie firmie spedycyjnej, aby zabrać swój produkt z jednego miejsca do drugiego. Jeśli chcesz cieszyć się długoterminowym sukcesem, musisz znać opłaty związane z metodą transportu i taryfami pobieranymi przez kraje, do których sprzedajesz, a także wiedzieć, w jaki sposób czynniki takie jak pogoda, stan światowej gospodarki i klęski żywiołowe mogą zwiększyć ostateczny rachunek.

WYMIARY I CENY PRODUKTÓW

Zanim zaczniesz dzwonić do firm spedycyjnych, powinieneś szczegółowo zanotować wymiary swoich produktów.

Oczywiście, nie wydasz tyle pieniędzy, jeśli Twoje towary są lekkie, małe, równomiernie ukształtowane i/lub szczególnie wytrzymałe. Produkty kruche wymagają jednak mocniejszego i bardziej rozłożystego opakowania, a dziwne kształty tylko dodatkowo to komplikują.

Cięższe i większe produkty z kolei sprawiają, że pojazd transportujący Twoje towary nie jest w stanie pomieścić tylu przedmiotów naraz, co potencjalnie zwiększa koszty paliwa i inne opłaty.

METODA TRANSPORTU

Po zmierzeniu rozmiaru i wagi produktów, nadszedł czas, aby rozważyć metodę wysyłki. Niektórzy nie będą mieli wyboru, jak wysłać do niektórych miejsc, ale istnieją trzy opcje w przeważającej części: ląd, ocean i transportu lotniczego.

RYNEK PRACY KIEROWCÓW KOMERCYJNYCH

Zaczynając od transportu lądowego, należy rozważyć aktualny stan rynku pracy kierowców komercyjnych. Nie każdy może prowadzić ciężarówkę, a ci, którzy to robią, poświęcają tygodnie (a czasem miesiące) czasu i wysiłku, aby zdobyć prawo jazdy.

Większym problemem jest fakt, że starsi kierowcy coraz częściej zaczynają odchodzić na emeryturę, a niewielu młodych ludzi zgłasza się, aby zapełnić te miejsca. W związku z tym kierowcy domagają się wyższych zarobków; są one zasłużone, ale należy pamiętać o wynikającym z nich wzroście cen.

FRACHT OCEANICZNY

Może nie używamy statków do transportu tak często jak kiedyś, ale większość międzynarodowego handlu nadal odbywa się na otwartych oceanach.

Jeśli chodzi o czas, dotarcie Twoich produktów do miejsca przeznaczenia może zająć średnio tydzień lub dwa. To może wydawać się trochę czasu na dzisiejszym rynku, ale warto wziąć pod uwagę, że międzynarodowe statki żeglugowe są wielkości małych miasteczek. Zajmuje im to trochę czasu, ale są w stanie wysłać wszystko na raz, oszczędzając mnóstwo pieniędzy i czasu, jeśli odpowiednio zaplanujesz.

To nie jest tak proste i suche, choć, jak będziemy szczegółowo w nadchodzących sekcjach. Niekorzystna pogoda może spowodować poważne opóźnienia, a tam jest litania innych drobnych i nie tak drobnych opłat, które mogą wyskoczyć w procesie.

FRACHT LOTNICZY WYSYŁKA

Teraz, biorąc pod uwagę, że jesteśmy w nowoczesnym wieku, jesteśmy pewni, że myślisz, jak bardzo wygodniej byłoby wysłać swoje produkty na pokładzie samolotu.

W większości przypadków masz rację! Trwa to godziny zamiast dni, może być bardziej bezpośrednie i jest bardziej niezawodne dzięki mniejszej skali operacji lotniczych. Ten ostatni punkt jest jednak również jedną z głównych wad transportu lotniczego: Nawet najbardziej masywne samoloty towarowe są nędzne w porównaniu z przeciętnym frachtowcem oceanicznym.

Oznacza to nie tylko, że nie można wysłać tak wielu produktów naraz, ale także, że trzeba będzie częściej tankować. Z kolei, jeśli ładunek jest szczególnie ciężki, ta opcja nie będzie w ogóle dostępna.

Ogólnie rzecz biorąc, stawki za fracht lotniczy mogą wynosić około 500% stawek za fracht morski. Nie mówimy, że nie jest to opłacalne dla niektórych firm, ponieważ jest to absolutnie opłacalne, ale należy to dokładnie rozważyć przed uczynieniem go jedną z głównych metod wysyłki.

KOSZTY PALIWA

Bez względu na to, jaką metodę transportu wybierzesz, oczywiście, będziesz musiał pamiętać o kosztach paliwa. Jak wiedzą ci z Państwa, którzy jeżdżą samochodami, ceny mogą się zmieniać z dnia na dzień. Nigdy nie wiadomo, kiedy eksporter zdecyduje się na obniżenie cen, lub kiedy wysoki popyt może doprowadzić do niedoboru.

Nigdy nie będziesz w stanie obliczyć dokładnych kosztów z wyprzedzeniem, ale zawsze możesz przygotować budżet z wyprzedzeniem. Nie ma potrzeby przygotowywać się na apokalipsę, ale powinieneś być przygotowany przynajmniej na pokrycie najwyższych cen paliwa, z jakimi miałeś do czynienia w przeszłości.

POGODA

Jednym z jedynych czynników mniej przewidywalnych niż koszty paliwa, najlepiej wierzyć, że pogoda będzie odgrywać rolę w stawkach wysyłki.

Najlepsze okoliczności, na jakie możesz liczyć, to oczywiście łagodne temperatury i czyste, słoneczne niebo bez wiatru i nadmiernej wilgotności. Jak deszcz lub śnieg spada i wiatr wieje mocniej, jednak, ciężarówki, statki i samoloty będą wszystkie twarz opóźnienia. Jeśli pojazdy te będą musiały spędzić więcej czasu w pogotowiu lub w trakcie dostaw, możesz spodziewać się, że poniesiesz koszty tych opóźnień.

PRACOWITE SEZONY

Mówiąc o tym, trzeba będzie rozważyć, w jakich porach roku będzie wysyłki produktów. Poza pogodą, należy zwrócić uwagę na fakt, że w niektórych miesiącach wysyłanych jest więcej produktów niż w innych.

Okres od końca listopada do grudnia obejmuje coraz bardziej popularne Black Friday, Cyber Monday oraz, oczywiście, Hanukkah i Boże Narodzenie. Ponieważ w tym czasie dokonuje się wielu zakupów e-commerce, a pogoda na półkuli północnej jest burzliwa, można spodziewać się wyższych stawek za wysyłkę niż w innych porach roku.

Pracowite sezony obejmują również miesiąc lub dwa po premierach głównych produktów, a także podczas innych świąt, które wiążą się z rozdawaniem prezentów lub wydatkami B2C.


Międzynarodowe stawki wysyłki obejmują więcej niż płacenie firmie spedycyjnej, aby zabrać swój produkt z jednego miejsca do drugiego.


NIEOCZEKIWANE KOSZTY

Teraz, pamiętasz, kiedy wspomnieliśmy o pozostawieniu miejsca na błędy? Chcemy, aby punkt podkreślając, że ponownie, ponieważ może się okazać, że istnieje zawrotna ilość nieoczekiwanych kosztów, które mogą pile up podczas procesu wysyłki. Mogą one nie być twoja wina, ale obsługa ich będzie twoja odpowiedzialność.

W przypadku frachtowców oceanicznych, na przykład, jednym z głównych pół-nieoczekiwanych kosztów jest GRI, inaczej znany jako ogólny wzrost stawek. Są one stosowane przez firmy frachtujące w celu pokrycia strat poniesionych w mniej ruchliwych sezonach przewozowych.

Mówimy, że są one pół-nieoczekiwane, ponieważ są zwykle stosowane co najmniej raz w roku, nawet gdy biznes jest stabilny. Kiedy jednak sprawy nie idą tak dobrze, firmy mogą stosować je dwa lub więcej razy w ciągu jednego roku.

Należy być również przygotowanym na problemy techniczne, takie jak awarie podczas rozładunku produktów czy kłopoty z samymi pojazdami.

REGULACJE RZĄDOWE

Odchodząc od nieoczekiwanych sytuacji, należy z dużym wyprzedzeniem zapoznać się z regulacjami rządowymi dotyczącymi procesu wysyłki.

Jeśli na przykład istnieje ograniczenie prawne dotyczące czasu pracy kierowców komercyjnych, można zatrudnić większą liczbę kierowców lub uwzględnić przerwy w pracy kierowców przy podawaniu klientom szacunkowych czasów pracy. Należy również pamiętać, że frachtowce morskie i lotnicze podlegają podobnym przepisom, o których należy pamiętać.

TARYFY I OPŁATY CELNE

Taryfy i opłaty celne będą jednymi z głównych kosztów, z którymi będziesz miał do czynienia w żegludze międzynarodowej.

Zobacz, kiedy ktoś - czy to osoba fizyczna lub firma - zamawia produkt w kraju, w którym istnieje taryfa na dany produkt, będą musieli zapłacić dodatkowy podatek. To z kolei prowadzi do tego, ile to kosztuje, aby mieć te towary wysyłane, co czyni je mniej pożądane dla konsumentów na rynku międzynarodowym.

Poza tym, jeśli jest nawet najmniejszy błąd z biurokratycznym końcem procesu wysyłki, lub jeśli wzbudzasz podejrzenia w inny sposób, będziesz podlegać rewizji przez organy celne. Nie prosisz o nie, ale w końcu bierzesz na siebie rachunek, a to może przyprawić o zawrót głowy, jeśli wysyłasz przesyłki masowe.

GOSPODARKA ŚWIATOWA

Do tej pory omawialiśmy pewne specyficzne czynniki, ale uwzględnienie każdego szczegółu niewiele pomoże, jeśli światowa gospodarka jest w złym stanie. Jeśli ludzie nie mogą sobie pozwolić na zamawianie tak wielu produktów, będziesz musiał płacić więcej GRI i poświęcać więcej czasu i pieniędzy na wysyłkę, jednocześnie przewożąc mniej ładunków.

Nawet jeśli wszystko idzie dobrze, nadal będziesz musiał liczyć się z dodatkowymi kosztami. Rozważając drugą stronę naszego przykładu, konsumenci mogą zamawiać więcej produktów, co oznacza, że każdy sezon staje się sezonem wzmożonej pracy. Wraz z prowadzeniem do zwiększenia stawek wysyłki, może to prowadzić do potencjalnego zwiększenia kosztów paliwa, ponieważ trzeba będzie spędzić czas zatrzymany w portach o dużym natężeniu ruchu.

KWESTIE MIĘDZYNARODOWE I WYDARZENIA GEOPOLITYCZNE

Wreszcie, teraz bardziej niż kiedykolwiek wcześniej wiemy, jak bardzo katastrofa na skalę światową może zakłócić naszą gospodarkę. Wpływ COVID-19 jest nieobliczalny i można powiedzieć, że zakłócił on również proces transportu międzynarodowego.

Handel elektroniczny kwitnie, owszem, ale wysyłka jest znacznie wolniejsza ze względu na dystans społeczny i inne wymogi bezpieczeństwa. Kiedy te dwie sytuacje zderzają się ze sobą, mamy do czynienia albo z opóźnieniami w wysyłce, albo ze zbyt zatłoczonymi portami, co prowadzi do wyższych kosztów paliwa.

NIE POZWÓL, ABY KOSZTY WYSYŁKI MIĘDZYNARODOWEJ CIĘ ZNIECHĘCIŁY

Na początku zorientowanie się w kosztach wysyłki może wydawać się niemal niemożliwe, ale mamy nadzieję, że to zestawienie wyjaśniło sprawę na tyle, byś poczuł się pewnie i zaczął działać.

Przygotowanie się do wysyłki międzynarodowej może zająć miesiące lub lata, ale wysiłek się opłaci, jeśli właściwie wykorzystasz swój czas, wysiłek i budżet.

Udostępnij Udostępnione