Powiedzmy to tutaj: Tytuły mają znaczenie. Są duże, śmiałe i wyróżniają się. Ale jako prawdopodobnie jeden z najważniejszych aspektów SEO, tytuły są zbyt często pomijane. Omówimy ci, jak ważne są tytuły dla SEO i jak je najlepiej wykorzystać.
Jeśli chodzi o maksymalne wykorzystanie strategii strony internetowej, nie zostawiaj tytułów w tyle. W końcu to właśnie tytuły są pierwszą rzeczą, jaką widzimy po wyszukaniu czegoś. Mogą być nawet głównym powodem, dla którego klikamy na link, niezależnie od tego, co znajdziemy na stronie. Rzeczywiście, znaczniki tytułu są niezbędne dla dobrej strategii SEO.
Ale dlaczego, dokładnie?
Znaczniki tytułu - zwane również tytułami stron lub tytułami SEO - są sercem strony internetowej. W języku HTML mają one nawet swoje własne
Google używa mieszanki tytułów i opisów meta, aby poinformować wyszukiwarkę. Dlatego dobrze skonstruowany tytuł może być różnicą między kliknięciem na Twój artykuł a kogoś innego.
Jeśli chodzi o SEO, tagi tytułowe odróżniają pomocne artykuły od tych nie do końca pomocnych. Chociaż strona może zawierać odpowiedzi, których szukasz, jeśli tytuł o tym nie informuje, nie klikniesz na nią.
Na przykład, jeśli nasz artykuł o idiomach francuskich zostałby zatytułowany jako coś niezwiązanego z tematem, nie miałbyś pojęcia o jego zawartości. Dlatego też nie kliknąłbyś na niego.
Chociaż techniki SEO zmieniają się z biegiem lat, jedno jest pewne: Google wie, czego szuka. Krótko mówiąc, jeśli ludzie klikają w link, to będzie on wyżej w rankingu niż linki, w które ludzie nie klikają.
Dlatego tytuł, który pokazuje, czego szuka użytkownik, będzie klikany i w rezultacie będzie bardziej pomocny dla Google.
Dobrze skonstruowany tytuł może być różnicą między tym, czy ktoś kliknie w Twój artykuł, czy w kogoś innego.
Stworzenie idealnego tytułu SEO może być bardziej skomplikowane niż się wydaje. To coś więcej niż użycie odpowiednich słów kluczowych lub fraz w odpowiednim czasie. Wręcz przeciwnie, to jest to i jeszcze więcej: Musisz się wyróżnić, a jednocześnie uplasować się w rankingu obok swoich konkurentów.
Na szczęście istnieją pewne sposoby, aby ułatwić ten proces.
Jeśli masz już pomysł na tytuł swojej strony, nie używaj go od razu. Zamiast tego sprawdź, jak możesz go ulepszyć. Możesz użyć mocnych słów, aby dodać emocji, sprawiając, że ludzie będą chcieli kliknąć. Jednym z najlepszych tego przykładów jest BuzzFeed. W końcu, jak można kłócić się z produktami, które MUSISZ mieć, które ZMIENIJĄ TWOJE ŻYCIE?
Na szczęście, istnieje kilka wielkich analizatorów nagłówków tam, że może uczynić ten proces dużo łatwiejsze. Uruchomienie nagłówka przez jeden z nich da ci wynik z 100, a także daje sugestie, jak można go poprawić.
Mówiąc prościej: Będziesz chciał, aby Twój tytuł zmieścił się na stronie.
Google obcina znaczniki tytułu w swoich SERPach przy 50-60 znakach. Znaki te są również oparte na pikselach, więc jeśli ktoś nie używa domyślnej czcionki, tag może łatwo uciąć. Jeśli tytuł jest zbyt długi, kończysz z elipsami, które są obraźliwe i zrujnują twoje szanse w rankingu.
Istnieje jednak na to poręczna rada. Możesz przetestować szerokość tytułu w pikselach za pomocą tego narzędzia i już nigdy więcej nie uciekać ze strony.
Choć to prawda, że SEO jest oparte na uczeniu się maszynowym i algorytmach, nie pisz w ten sposób.
Twoim celem są ludzie. Prawdziwe, chodzące, mówiące, ludzkie istoty. Tak bardzo, jak słowa kluczowe pomagają, chcesz mieć tytuł, który sprawi, że osoba kliknie Twój link - nie maszyna.
Dawno, dawno temu, to było zwyczajem, aby wypchać jak najwięcej słów kluczowych w swoich kawałkach, jak to tylko możliwe. Fakt, że było to tak powszechne nadal nas dziwi i cieszymy się, że Google zmądrzał. Te artykuły rzadko miały sens i nigdy nie odpowiadały na nasze pytania. W rzeczywistości, robienie tego z sensem jest o wiele bardziej pomocne dla Twojego SEO na dłuższą metę.
Pamiętając o sensie, nadal konieczne jest uwzględnienie docelowego słowa kluczowego lub frazy w tytule - najlepiej na początku. Nie tylko pomoże to wyróżnić się, ale będzie to pierwsza rzecz, którą ktoś zobaczy. W ten sposób, wyszukiwarka od razu wie, co dostają, co znacznie poprawi swoje wskaźniki klikalności.
Dobry tytuł SEO obejmuje o wiele więcej niż wyżej wymienione wskazówki - tak jak świetna strategia słów kluczowych to coś więcej niż wiedza, kiedy i gdzie ich używać. Jednakże, jeśli będziesz pamiętać o tych podstawach, będziesz na dobrej drodze do stworzenia swojej najlepszej strategii SEO.