Wysokie pozycje w wyszukiwarkach nie powstają same z siebie. SEO musi być starannie zaprojektowane i utrzymywane, aby osiągnąć sukces. Oto lista krytycznych kroków, które musisz wykonać, aby osiągnąć wartościowy audyt SEO. Czas czytania: 6 minuty

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) jest jednym z najbardziej krytycznych aspektów marketingu cyfrowego. Odnosi się do praktyki maksymalizacji witryny "findability". Ponadto, jest to część tego, co nazywa się "organicznym" lub bezpłatnym marketingiem.

Złożone algorytmy w wyszukiwarkach (takich jak Google, Yahoo i Bing) analizują wiele czynników przy ustalaniu rankingu SEO. Im wyższy ranking, tym wyżej Twoja strona pojawi się w wyszukiwarkach dla odpowiednich zapytań. Co biorą pod uwagę takie algorytmy? Treść, linki do stron i zaangażowanie (różnego rodzaju). Patrzą również na metadane i strukturę strony.

Najlepszym sposobem na poprawę SEO i rankingu strony jest przeprowadzenie audytu SEO. Omówimy niektóre z podstaw, abyś mógł zacząć i zwrócić uwagę na pewne kwestie - jest to świetny pierwszy krok w głęboki świat SEO.

Przed audytem musisz zastanowić się, czego szukasz, co chcesz poprawić i w jaki sposób.

 

PRZYGOTOWANIE DO AUDYTU SEO

Pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić, przygotowując się do przeprowadzenia audytu SEO, jest upewnienie się, że zna się terminologię związaną z branżą. Będziesz również potrzebował dostępu do zaplecza swojej strony internetowej. Oznacza to, że musisz wiedzieć, z jakim pakietem stron internetowych pracujesz. Będziesz także musiał wiedzieć, kto jest twoim dostawcą hosta. Ta informacja powszechnie spoczywa z webmasterem. Będziesz ściśle współpracować z tą osobą w trakcie całego procesu. Jeśli zleciłeś swoją stronę internetową do innej firmy, trzeba będzie się z nimi skontaktować dla niektórych z tych informacji. Mogą oni również wykonać ostateczną aktualizację SEO po wykonaniu analizy.

Musisz więc przeznaczyć zarówno czas, jak i zasoby, aby prawidłowo przeprowadzić audyt. Dobry przegląd i aktualizacja SEO wymaga czasu. Niektóre darmowe narzędzia do audytu SEO obejmują Google Analytics i inne narzędzia Google, takie jak Search Console. To pomoże Ci znaleźć niedziałające linki i błędy indeksowania. Screaming Frog to kolejne przydatne i darmowe narzędzie. Pomaga analizować dane strony, linki i treść.

 

 

ROZPOCZĘCIE AUDYTU SEO

Przed przystąpieniem do audytu należy również przygotować stronę.

 

ZAINSTALUJ NARZĘDZIE ANALITYCZNE

Pierwszym krokiem jest zainstalowanie Google Analytics lub innego narzędzia analitycznego. To jest super proste. W rzeczywistości, Google i inne narzędzia analityczne pochodzą jako wygodne wtyczki na większości konwencjonalnych platform hostingowych stron internetowych. Trzeba będzie również zainstalować jakiś rodzaj oprogramowania do śledzenia. To jest skomplikowane i może trzeba będzie skorzystać z pomocy eksperta. Zasadniczo trzeba ustawić "tagi" na swojej stronie internetowej, aby umożliwić bogatsze dane klienta do przechwytywania i analizowania.

 

PRĘDKOŚĆ ŁADOWANIA

Nie zapomnij również sprawdzić szybkości ładowania strony. Bez względu na to, co oferujesz i jak bardzo wymyślną masz stronę, jeśli będzie się ona wolno ładować, stracisz klientów. Wolne ładowanie strony zwiększa współczynnik odrzuceń klientów.

 

CERTYFIKAT SSL

Kolejną rzeczą, którą należy zrobić jest sprawdzenie certyfikatu SSL. Certyfikacja SSL jest ważna dla bezpiecznych transakcji. Jeśli masz certyfikat SSL, Twoja strona będzie uważana za bardziej godną zaufania przez wyszukiwarki.

 

ZŁE OPINIE

Musisz również reagować na negatywne recenzje. Negatywne recenzje pojawiają się w wynikach wyszukiwarek. Dlatego bardzo ważne jest, aby odpowiadać na takie komentarze lub usuwać je, jeśli uważasz, że są złośliwe. Negatywne recenzje mogą być również umieszczane przez konkurencję. Musisz mieć na to oko.

 

AKTUALIZUJ INFORMACJE

Będziesz także musiał aktualizować informacje na swojej stronie. Godziny pracy, lokalizacja i informacje kontaktowe są ważne. W niektórych jurysdykcjach informacje te są prawnie wymagane. Upewnij się, że jesteś w zgodzie z takimi przepisami.

 

ŁĄCZENIE SERWISÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Dodatkowo, upewnij się, że wszystkie Twoje konta w mediach społecznościowych są połączone z centralnym narzędziem analitycznym. Google My Business jest jedną z opcji, ale są też inne.

 

OPTYMALIZACJA MOBILNA

Pamiętaj również o sprawdzeniu responsywności mobilnej. Nie wszystkie układy stron desktopowych przekładają się dobrze na urządzenia mobilne. Jest to poważny problem, który musi zostać naprawiony, jeśli się z nim spotkasz. Istnieje kilka różnych opcji, w tym wtyczki mobilne, których możesz użyć. Jeśli strona nie wygląda dobrze lub nie funkcjonuje dobrze w widoku mobilnym, będziesz brał udział w rankingach SEO.

 

 

AUDYT STRUKTURY WITRYNY

To jest przegląd techniczny, ale jest on bardzo ważny. Zrób audyt struktury witryny. Hierarchia stron ma znaczenie. Strony, które nie mogą być zaindeksowane przez wyszukiwarki lub znalezione przez klientów są w zasadzie niewidoczne. Upewnij się, że Twoja witryna ma dobry i logiczny przepływ.

Powiązane z tym jest dodanie sitemapy XML. Pozwala to wyszukiwarkom na indeksowanie całej witryny.

 

AUDYT TREŚCI SEO I LINKÓW WEWNĘTRZNYCH

Ten proces jest również czasami nazywany "on-page" SEO. Odnosi się to do przeglądu jakości treści.

Pierwszą rzeczą, na którą musisz zwrócić uwagę jest to, czy masz wystarczająco dużo treści. Strony lub posty powinny mieć co najmniej 300 słów. Strony produktów i usług powinny mieć od 500-800 słów. Musisz również mieć oryginalną treść. Plagiat treści może sprawić, że Twoja strona będzie w rankingu znacznie niższa.

Powinieneś również przeprowadzać edycję treści. Czy Twoja treść jest dobrze napisana? Czy ma wypunktowania i nagłówki, aby je rozbić? Czy zawiera wystarczającą ilość zdjęć? Dobrze skonstruowana treść poprawia zdolność wyszukiwarek do zrozumienia strony. Podczas wstawiania zdjęć, nie zapomnij dodać tekstu i opisów do obrazów. One również mogą być indeksowane przez wyszukiwarki i mogą zwiększyć ogólny ranking SEO.

Twój audyt SEO on-page będzie oczywiście zawierał analizę słów kluczowych, dla każdej strony. Dobra strategia słów kluczowych oznacza, że pojawiają się one regularnie na całej stronie. Ale nie należy ich używać zbyt wiele. Strona "wypchana" słowami kluczowymi nie tylko źle się czyta, ale również obniży Twój ranking SEO. Treść bogata pod kątem SEO musi mieć organiczny przepływ - jeśli wydaje się dziwna dla klienta, prawdopodobnie będzie też dziwna dla wyszukiwarki (są one mądrzejsze niż większość ludzi myśli).

Metadane, opisy i tagi również muszą być analizowane w tym procesie. Meta opisy muszą być unikalne. Tagi tytułowe również muszą być zoptymalizowane w koordynacji ze strategią słów kluczowych. Tagi powinny być krótkie, ale treściwe. Jeśli tagi lub tytuły będą zbyt długie, zostaną obcięte w wynikach wyszukiwania.

Sprawdzanie linków wewnętrznych jest również ważne. Jeśli linki są uszkodzone lub nie ma ich wcale, ucierpi na tym ogólne doświadczenie klienta, a także Twoje SEO. Upewnij się, że Twój "anchor text", czyli tekst, do którego linkujesz, również zawiera słowa kluczowe. Upewnij się, że wszystkie niedziałające linki zostały naprawione za pomocą przekierowań. Jeśli zrobisz to poprawnie, wyszukiwarki zrozumieją, że to jest przekierowana strona. Przekierowanie '301' jest stałym, rozpoznawalnym i legalnym kodem linku przekierowującego.

 

AUDYT BACKLINKÓW

Audyt backlinków jest również znany jako SEO "off-site". Twój profil backlinków mierzy ogólną siłę linków wskazujących na twoją stronę. Jeśli linki te pochodzą z renomowanych źródeł, jesteś w dobrej formie.

W przeciwnym razie trzeba będzie usunąć linki niskiej jakości. Możesz skonfigurować alerty, aby zrozumieć, co to są dobre i niskiej jakości linki.

Aby zidentyfikować linki niskiej jakości, skorzystaj z usług takich jak Majestic, Moz i SEMrush, aby sprawdzić jakość i wielkość ruchu z każdej domeny. Spamerskie linki powinny być usuwane tak szybko, jak tylko zostaną zidentyfikowane. Powinieneś również aktualizować listę linków usuniętych z Twojej witryny.

 

WAŻNE UWAGI DOTYCZĄCE WITRYN WIELOJĘZYCZNYCH

W dzisiejszym globalnym środowisku biznesowym, strona internetowa jest natychmiastowym, międzynarodowym narzędziem sprzedaży. Oferowanie wielu języków na swojej stronie w oczywisty sposób zwiększy ruch na stronie. Ale będziesz musiał mieć odpowiednie tłumaczenia. Obejmuje to wszystkie znaczniki i linki, o których myślisz w swoim języku źródłowym. Obejmuje to również pomysły, takie jak tworzenie struktury podstron. Dlaczego? Linki do stron w języku angielskim nie będą wyświetlane tak wysoko dla wyszukiwań w innym języku.

Tworząc swoją dwujęzyczną/wielojęzyczną treść, musisz być stale świadomy, że nie jesteś tylko "tłumaczem" treści. Musisz zlokalizować swoje kampanie tak, aby pasowały do kultury odbiorców docelowych.

 

SKORZYSTAJ Z USŁUG KONSULTANTA SEO

Im bardziej zoptymalizujesz wszystkie te cechy, tym lepszy będzie Twój wynik SEO. Jest to czasochłonny i techniczny proces. Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy, aby regularnie przeprowadzać takie audyty, pomyśl o outsourcingu. Konsultant SEO może pomóc Ci we wszystkich aspektach tego procesu. A w tej dziedzinie dostajesz to, za co płacisz.

Jednak im więcej wiesz, tym lepiej możesz wybrać odpowiednią firmę lub konsultanta, który pomoże Ci osiągnąć sukces.