Niezależnie od tego, czy jesteś nowy w świętowaniu, czy szukasz więcej sposobów, aby jak najlepiej wykorzystać Cinco de Mayo, nasz przewodnik jest tutaj, aby pomóc.

Cinco de Mayo to dzień świętowania uznawany na całym świecie. Nie tylko reprezentuje znaczące zwycięstwo Meksyku, ale również stał się bardzo lukratywną okazją marketingową dla dużych i małych firm.

 

CO TO JEST CINCO DE MAYO?

Obchodzone 5 maja, Cinco de Mayo upamiętnia dzień, w którym siły meksykańskie odparły armię francuską w 1862 roku. Dzień ten jest ważny z wielu powodów, nie tylko dlatego, że 4,800-osobowa armia meksykańska miała przewagę liczebną i liczebną.

Pomimo przytłaczających przeciwności losu, miasto Puebla de Los Angeles zdołało się obronić i w ten sposób narodziło się doniosłe wydarzenie kulturalne. Jednak to, co początkowo było mało znaczącym świętem w Meksyku, obchodzonym głównie przez mieszkańców Puebli, stało się fenomenem na skalę światową.

Zanim przyjrzymy się, jak obchody święta ewoluowały, by stać się międzynarodowym symbolem meksykańskiej kultury, czas poznać niezwykłe wydarzenia, które doprowadziły do tej fatalnej bitwy.

 

HISTORYCZNE ZNACZENIE CINCO DE MAYO

Lata sześćdziesiąte XIX wieku były dla Meksyku szczególnie trudnym okresem. Po latach konfliktu wewnętrznego (wojna reformacyjna), kraj był na skraju ruiny finansowej. W 1861 roku kraj został zmuszony do niewywiązania się z międzynarodowych płatności, aby zapobiec bankructwu skarbu państwa.

Podczas gdy Wielkiej Brytanii i Hiszpanii udało się wynegocjować nowe warunki, Francja, rządzona wówczas przez Napoleona III, była mniej skłonna do współpracy. Wyruszył on ze swoimi wojskami, najeżdżając Meksyk i wykorzystując jego niestabilność finansową jako okazję do rozszerzenia wpływów francuskich na całą Amerykę Łacińską.

Napoleon nie liczył jednak na opór w meksykańskich fortach Loreto i Guadalupe. Położone w pobliżu Puebla, te dwie twierdze miały stać się ostatnim bastionem przeciwko siłom francuskim liczącym ponad 8000 żołnierzy.

Pod dowództwem generała Ignacio Zaragozy i z liczbą o połowę mniejszą niż Francuzi, meksykański ruch oporu skutecznie obronił swoje pozycje, pokonując armię najeźdźców.

Do końca konfliktu między Meksykiem a Francją miało dojść jeszcze do kilku bitew. Ale pomimo zwycięstw i strat po obu stronach, to właśnie bitwa pod Puebla stała się symbolem meksykańskiej odwagi i odporności.

 

 

JAK EWOLUOWAŁY OBCHODY CINCO DE MAYO?

Chociaż bitwa była kluczowym momentem dla Meksyku, obchody Cinco de Mayo nie są tak powszechne w całym kraju, jak mogłoby się wydawać. Puebla jest oczywiście epicentrum uroczystości z paradami, rekonstrukcjami i mnóstwem straganów. Reszta kraju ma jednak bardziej ponure podejście.

To właśnie zagraniczne narody wykazują największe zainteresowanie Cinco de Mayo. Piąty maja stał się globalną okazją do świętowania meksykańskiej kultury w ogóle, a nie tylko kluczowej bitwy w Puebla.

 

Stany Zjednoczone

Amerykanie są zdecydowanie największymi zwolennikami Cinco de Mayo. Pierwotnie, w latach 80. ubiegłego wieku, to firmy piwowarskie zaczęły wprowadzać promocje. Dziś można zobaczyć imprezy praktycznie we wszystkich stanach, z szerokim spektrum firm komercyjnych wykorzystujących tę okazję.

W centrum uwagi znajdują się meksykańskie produkty, usługi, jedzenie i napoje oraz muzyka, a w okresie poprzedzającym maj prowadzone są szeroko zakrojone kampanie marketingowe. A ponieważ Amerykanie wydają miliony dolarów na piwo i tequilę z okazji Cinco de Mayo, obchody stały się niezwykle lukratywne.

 

Reszta świata

Podobne do amerykańskich obchody odbywają się w Kanadzie, na Jamajce, w Australii, Wielkiej Brytanii i Tokio. Uroczystości różnią się w zależności od kraju, ale większość z nich skupia się na paradach, festiwalach oraz meksykańskim jedzeniu i piciu.

 

 

3 WSKAZÓWKI MARKETINGOWE DOTYCZĄCE ŚWIĘTOWANIA CINCO DE MAYO

Cinco de Mayo jest wydarzeniem rozpoznawalnym na całym świecie, a przy odpowiednim podejściu firmy duże i małe mogą na nim skorzystać. Poniżej znajdziesz trzy przykłady, w jaki sposób możesz wykorzystać Cinco de Mayo, nie tracąc jednocześnie kontaktu z kulturowym znaczeniem tego dnia.

 

1. SKUP SIĘ NA LICZBIE 5

Cinco de Mayo to po hiszpańsku 5 maja, i choć może się to wydawać proste, marketing skoncentrowany na liczbie 5 to szybka wygrana. To może obejmować oferty takie jak kupić 4 dostać 5 za darmo, 5% off, £ 5 kupony, pięć dni zniżek - lista idzie dalej. Możesz również wprowadzić kody rabatowe związane z wakacjami, aby wzmocnić przekaz.

Pamiętaj tylko, aby nie tylko dostosować ofertę do swojej firmy lub usługi, ale także nagłośnić szczegóły w dniach i tygodniach poprzedzających 5 maja.

 

2. OPTYMALIZACJA TREŚCI DLA KLIENTÓW HISZPAŃSKOJĘZYCZNYCH

Jeśli prowadzisz biznes e-commerce, nie powinieneś zapominać o wartości autentycznych, wysokiej jakości tłumaczeń. Upewnij się, że hiszpańskojęzyczni tłumacze i redaktorzy sprawdzają Twoje treści, a jeśli chcesz pójść o krok dalej, kolejnym istotnym aspektem jest transkreacja.

Efektywne tłumaczenie i transkreacja nie tylko wzmocnią Twoje treści, ale także pokażą, że Twoja marka naprawdę bierze pod uwagę kulturowe znaczenie Cinco de Mayo. To samo dotyczy wszelkich treści w mediach społecznościowych. Zbyt często firmy próbujące zaoszczędzić pieniądze omijają te istotne kroki - ze szkodą dla nich samych. Nie popełnij tego samego błędu!

 

3. PODZIEL SIĘ DZIAŁANIAMI ZWIĄZANYMI Z CINCO DE MAYO ZA POŚREDNICTWEM MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH

W niepewnych czasach, będziesz musiał przyjąć inne podejście do angażowania klientów. Zamiast prosić klientów o udostępnianie zdjęć z parad lub imprez tematycznych Cinco de Mayo, pomyśl o zajęciach, które rodziny, pary i osoby samotne mogą robić w domu.

Wypróbuj wieczory filmowe o tematyce meksykańskiej (z odpowiednimi przekąskami) lub zachęć ludzi do udekorowania swoich domów w świątecznych kolorach. Możesz poprosić o podzielenie się swoimi dziełami w mediach społecznościowych, używając hashtagów tematycznych.

 

Wypróbuj powyższe wskazówki i pomóż w rozpowszechnianiu historii, odporności i żywej natury meksykańskiej kultury. Z odpowiednią strategią jest to łatwiejsze niż myślisz!